6/25/2012

Mijn haar is foetsie!



Op Twitter maakte ik jullie al heel nieuwsgierig. Ik verklapte namelijk dat ik mezelf een heel ander kapsel had aangemeten. Vrijdag na mijn toets Frans was het zo ver: ik ging de stap maken. Ik was namelijk al een half jaar (!) niet naar de kapper geweest, en sinds de laatste keer dat ik het had laten knippen was het al helemaal uitgegroeid tot net over mijn schouders. Super lang in vergelijking met de foto die je hieronder ziet! Deze foto's zijn net na kerst gemaakt, dat was ongeveer de laatste keer dat ik naar de kapper ben geweest.

p_1324474627-1
Omdat ik een half jaar niks aan mijn haar had laten doen was het erg lang geworden. En omdat mijn haar steeds zwaarder werd, begonnen mijn krullen ook uit te zakken. Daar moest dus zeker iets aan gedaan worden! Op de twee foto's hieronder zie je hoe mijn haar er uit zag voordat ik naar de kapper ging.



Ik liet aan de kapster de plaatjes van mijn korte haar zien: zo wil ik het ongeveer, zei ik. Maar uiteindelijk is het toch heel anders (nog korter) geworden! Ik heb de kapster een beetje vrij gelaten in haar doen, en in het begin schrok ik wel: alles ging eraf! In het begin moest ik weer heel erg wennen aan mijn nieuwe haar en er gingen ook alarmbellen af van 'het wordt te kort!' maar daar zette ik me over heen. En dat resulteerde in dit korte kapsel!


Kort hè? Het is echt een kort bobje geworden. Op de foto's hierboven zie je mijn haar als er nog krullen in zitten. En stiekem geef ik toe dat ik het dan toch niet mooi en vooral wat te kort vind! Het komt net boven mijn kin en dat is helaas niet erg flatterend ;) Ik krijg er echt een bol hoofd van! Maar gelukkig heb ik sinds kort ook een stijltang in mijn bezit, en ik ging natuurlijk ook proberen of ik daar een iets mooier kapsel mee kon creeëren.


Eigenlijk vind ik dat al een stuk beter! Je kunt nu heel goed zien dat mijn haar in een bob geknipt is. Niet zozeer dat ik dat echt wilde (de vorige keer had ik meer een schuine bob), maar eigenlijk vind ik het wel heel fris staan! Ik denk dat ik mijn haar op deze manier wel het vaakst ga dragen, totdat mijn haar weer een beetje gegroeid. is.

Al met al was dit een heel avontuur. De dag dat ik het had laten knippen kwam ik thuis van 'kijk mij, ik heb een supertof kapsel gekregen!', maar die zaterdag kreeg ik toch wat buikgevoelens dat het eigenlijk te kort was en vooral NIET flatterend met mijn eigen krullen. Maar omdat ik er toch wel even een paar maandjes mee moet lopen, zeg ik gewoon tegen mezelf:  'I'm gonna rock this look!'


3682_large


Heb jij wel eens je haar laten knippen in een kapsel waar je niet tevreden mee was? En wat heb je toen gedaan om dat op te lossen?






(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage