7/13/2012

Boeken | Zomerse chicklits.

De vakantie komt eraan! Dat betekent veel tijd voor leuke boeken. Ik hou van veel verschillende boeken, maar aan het zwembad of in een stoel in de tuin ben ik gek op lekker simpele Chicklits. Boeken die eigenlijk nergens over gaan, maar stiekem ook wel weer erg herkenbaar zijn. I like.
Voor de vakantie heb ik alvast een stapeltje gehaald. Een aantal van de stapel die je hierboven ziet heb ik ondertussen al gelezen. Hiervan geef ik een korte review. Andere laat ik wachten tot ik in Italië ben.

Glossy - Sally Koslow
Het leven van Magnolia Gold is te mooi om waar te zijn: ze is hoofdredacteur van Lady, een van de grootste glossy's van het land, ze woont in Manhattan en heeft een kast vol designerkleding. Maar haar droombaan verandert in een nachtmerrie na een rampzalige restyling van het blad. De nieuwe hoofdredacteur wordt Bebe Blake. Ze is de populairste talkshowpresentatrice van het land, maar ze is vooral onbehouwen en volkomen onvoorspelbaar. Deadline? Budget? Nooit van gehoord. Aan Magnolia de weinig glossy eer om het blad van de ondergang te redden...
Dit boek heb ik ondertussen gelezen, en hoewel deze écht nergens over gaat is hij toch leuk. De dikte van een boek is bij een chicklit wel een beetje gevaarlijk. Op een gegeven moment begon hij me te vervelen en heb ik stiekem een paar hoofdstukken overgeslagen, waarna ik het nog steeds kon volgen. Dit boek krijgt een 7.

Carries Dagboeken - Candace Bushnell
Carrie Bradshaw, stijlicoon en geliefd personage uit Sex and the City, is terug! Bushnell neemt ons mee naar de late jaren zeventig, waar we in het landelijke Castlebury kennismaken met fashionable tiener Carrie. Ze worstelt net als iedereen met ontluikende liefdes, highschooldrama's, vervelende zusjes en oude vriendschappen, maar Carrie is ook anders dan de rest. Zij droomt niet van toelating tot een vooraanstaande universiteit of een baan in de omgeving, maar van een schrijverscarrière in New York. 
 Shopaholic - Sophie Kinsella


Rebecca Bloomwood (gek op winkelen) is journaliste bij het tijdschrift Succesvol Sparen. Ze adviseert mensen over verstandig investeren, maar haar eigen financiele situatie is een puinhoop. Haar schulden en de dreigbrieven van haar bank stapelen zich in hoog tempo op?Ondanks Rebecca's groeiende paniekgevoel, blijft ze vrolijk en optimistisch. In haar geheime droomwereld ziet ze zichzelf de staatsloterij winnen, of blijkt de bank een vergissing te hebben gemaakt waardoor al haar problemen in een keer opgelost worden? Maar de werkelijkheid is anders!
Dit boek is echt een heerlijke weglezer. Herkenbaar, leuk, en stiekem erg aanstekelijk (na het lezen van dit boek had ik erg veel zin om te shoppen). Ik kan niet wachten op het lezen van de andere delen. Dit boek geef ik een 8.5.

Ken je me nog? - Sophie Kinsella
Na een auto-ongeluk ontwaakt Lexi in het ziekenhuis met geheugenverlies. Tot haar verbijstering is het opeens 2007. Lexi is nu 28, directeur en... getrouwd met een miljonair! Hij is knap maar heeft wel eigenaardige trekjes. Gaandeweg ontdekt Lexi steeds meer barsten in haar perfecte leventje. Haar personeel noemt haar 'de Cobra'. Een sexy man brengt extra explosief nieuws. Zijn naam is Jon. Hij beweert haar geheime minnaar te zijn.
Wat is er toch allemaal aan de hand? Zal Lexi ooit haar geheugen terugkrijgen? En met wie zou ze dan de Mont Blanc willen beklimmen? 
Fashionista - Julie Dam
Alexandra Simons is modeverslaggeefster en verslaafd aan schoenen. Ze vertrekt naar Parijs voor de belangrijkste week van het jaar – de week van de 'haute couture'. Vlak voor de start van de Chanel-show botst Alex op een supermodel en beiden gaan midden op de catwalk, in een wirwar van armen en benen, gigantisch onderuit. Alex durft haar hotelkamer niet meer uit. Tot ze een tip krijgt over een geheimzinnige, nieuwe modeontwerper die absoluut anoniem wil blijven. Alex ruikt een 'scoop' en gaat op pad.

Zoals je ziet, ik kan wel weer even vooruit met lezen. De bovenste twee heb ik van de bieb geleend trouwens, maar die heb ik vast wel uit voordat ik op vakantie ga.

Welke boeken lees jij in de vakantie?




 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage