7/10/2012

Linda.Meiden.

Toen ik in de AlbertHeijn was, was ik blij verrast door het zien van het nieuwe tijdschrift 'Linda.Meiden'. Ik had er al over gelezen, maar toen ik hem in real life zag vond ik hem zo leuk dat ik hem meenam. Eenmaal thuis begon ik direct te lezen, waar ik de hele middag niet meer mee stopte. Ja, ik ben fan van de Linda.Meiden!


Dit tijdschrift is als het ware de jonge versie van de Linda. Het is gericht op meiden vanaf ongeveer 16 / 17. Er worden vrij heftige onderwerpen als drugs en loverboys in behandeld. Alles wordt lekker direct en soms confronterend geschreven. Dit is ook juist een vorm van humor die ik wel kan waarderen.

Ik ben heel erg fan van de layout. Alles is heel duidelijk, kort en krachtig en overzichtelijk. De lettertypes zijn mooi speels. Ik vind het echt een heel leuk blad!


De categorie 'Lekkerding', waarin dit keer de voetballer Daley Blind staat.


Ook de nodige portie fashion en beauty staat in het blad. Niet heel uitgebreid, maar het is tenslotte ook niet een fashion of beautymagazine. Ik vind het wel leuk dat het erin vermeld staat. Zo is het blad lekker gevarieerd.




In dit nummer worden slachtoffers van loverboys uitgelicht. Mooie verhalen over hun ervaringen. Ik vind het op de een of andere manier altijd een interessant onderwerp. Heftig is het wel!


Een mooie fotoshoot met Gaite Jansen.


Ook drugs wordt behandeld. Het tijdschrift over Ketamine: 'Een paardenmiddel. Letterlijk. Ketamine wordt sinds 1965 als narcosemiddel gebruikt. Vooral paarden reageren er goed op.' Ik vind het grappig hoe ze het thema heel luchtig behandelen, maar tegelijk best laten merken hoe gevaarlijk het is.

Hierboven heb je een kleine indruk van het blad gekregen. Wat ik een heel fijn iets vind aan dit tijdschrift, is het weinige aantal advertenties. Het kan natuurlijk zijn dat dat nog gaat groeien, maar het tijdschrift staat echt alleen maar vol met tekst en plaatjes. Het leest heel makkelijk en snel. Zware onderwerpen worden op een makkelijke en begrijpende manier behandeld.

Het is nog niet bekend of dit tijdschrift blijvend is. Voor nu is het een eenmalig iets. Als dit nummer positief ontvangen wordt en goed verkocht wordt, gaan ze hem vaker uitbrengen. Ik hoop het!


nRelate Posts and Homepage