7/03/2012

Marjolein en muziek.


Ik hou van muziek. Niet alleen het luisteren ervan, maar ook het maken van muziek vind ik erg leuk. Ik speel dwarsfluit. Wist je niet, toch? Ik heb nog nooit eerder iets geschreven over dwarsfluiten. Het is toch een ‘onderdeel van mij’, dus besloot ik er een kort artikeltje over te maken, een kort verhaaltje.

Toen ik 7 was wilde ik erg graag op muziekles. Ik moest van mijn ouders eerst minimaal een jaar op pianoles, om de basis dingen van de muziek een beetje te leren, en omdat ze mij nog niet met een dwarsfluit zagen of wilden zien. Na een jaar was ik de piano helemaal zat. Het is een mooi instrument, maar gewoon niet MIJN instrument. Bovendien speelt mijn vader ook piano, wat bemoeienis betekent, en daar kan ik niet tegen.

Toen ik 8 was mocht ik dan eindelijk op dwarsfluit. Samen met mijn (toen) beste vriendin ging ik naar de lessen. We begonnen met hele simpele oefeningen, wat al snel uitliep tot een noot en uiteindelijk tot vrij moeilijke stukken. Samen les hebben werkte op een gegeven moment niet meer, en daarom ben ik alleen doorgegaan. Vorig jaar kreeg ik ineens een docente die mij totaal niet kon helpen. Ik verbeterde mezelf eerder dan dat zij dat deed. Ze bedoelde het goed, maar was gewoon niet geschikt voor dwarsfluitles. Nu heb ik van een hele leuke vrouw, gewoon alleen, om de week driekwartier les.


Ik oefen veel te weinig, maar ik vind het wel erg leuk om te doen. De vooruitgang die ik in mijn eigen spel zie vind ik leuk. Elke keer na een les beloof ik mezelf elke dag te spelen, wat uiteindelijk blijft bij één keer, de dag voor de les. Ik doe graag andere dingen, en daarom kom ik soms helemaal niet aan fluiten toe. Jammer.

Ik heb vroeger bij een orkest gezeten, waar ik uiteindelijk mee gestopt ben. Nu heb ik dus geen doel met muziek maken. Just for myself.

Ik vind het geluid van een dwarsfluit heel mooi (als het goed zuiver is enzo) en ik kan me als ik eenmaal bezig ben helemaal inleven in de muziek. Ik word vaak begeleid door mijn docente, die op de piano meespeelt. Laatst heb ik een stuk opgenomen, en toen ik hem terughoorde was ik best verbaasd. In positieve zin. Leuk om mezelf terug te horen!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen.

Bespeel jij ook een muziekinstrument? 





 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage