8/26/2012

Astrologie - I am a believer.



'Horoscopen zijn niet echt, ze worden gewoon verzonnen'. Hoe vaak heb ik het niet gehoord, of zelfs zelf gezegd? Maar ik ben niet een van de weinige mensen die totaal niet bijgelovig zijn. Horoscopen weten op de een of andere manier vaak precies het onderwerp aan te snijden waar je op dat moment nét aan dacht, mee zat of je op verheugt. Toeval?

531761_445329218840211_1225514438_n_large

Ik ben een rasechte weegschaal, ik voel me een rasechte weegschaal. Ook al zit ik met mijn 23 oktober vaak op het randje van een weegschaal naar een schorpioen: Ik ben gewoon een weegschaal. Maar ik geloof wel in horoscopen. Stiekem.

Ik ben een meisje dat van tijdschriften houdt. In tijdschriften staat altijd een horoscoop. Als ik een tijdschrift lees, blader ik direct naar het eind van het blad, de plek waar de horoscoop staat die mijn maand gaat voorspellen. Tuurlijk is een horoscoop vaak wartaal. Omdat het zo vaag geschreven is zit er altijd wel een kern van waarheid in. Toch blijft de tekst altijd een tijdje in mijn hoofd hangen. De in Cosmogirl! voorspelde geluksdagen sla ik op in mijn geheugen, want stel dat?

Tumblr_m85uqdqrwm1qhtz5xo1_500_large

Naast horoscopen heeft de Astrologie natuurlijk wel meer te bieden. De eigenschappen per sterrenbeeld zijn leuk! En vaak kloppen ze ook nog! De beschrijving voor mijn sterrenbeeld is als volgt:
'De Weegschaal is samen met de Tweelingen en de Waterman een luchtteken uit de dierenriem. Maar anders als zijn lichtvoetige collega's komt de wervelwind Weegschaal onzeker en buïg over. Een Weegschaal wil zich nu eenmaal niet vastleggen. Zijn onbeslistheid komt echter niet voort uit onzekerheid maar vanuit het gevoel, alle mogelijkheden nauwkeurig af te wegen. Zo zijn ze ook bij de keuze van de partner uitermate kieskeurig en leggen zich niet gauw vast. Daarbij komt de wens het iedereen naar de zin te maken om zo voor meer harmonie en rechtvaardigheid te zorgen. U moet dus een beetje geduld bij dit teken opbrengen. Heeft men zich eenmaal op de Weegschaal vastgelegd, kunt u een goede vriend verwachten, een charmante gastgever, een belezen en gecultiveerde kennis. Als luchtteken heeft ze afwisseling nodig. U komt Weegschalen vaker tegen in beroepen waarin het uiterlijk een grote rol speelt of in beroepen, waar ze hun rhethorische vaardigheden onder bewijs kan stellen. Ze is uitermate geschikt als mode ontwerpster, cosmeticienne en/of verkoopster cq adviseuse.'
Het eerste gedeelte klopt ongeveer: ik geef mezelf niet meteen helemaal bloot. Ik kan best onzeker zijn, en ben al helemaal kieskeurig wat betreft jongens en ook gewoon andere mensen, maar als ik vrienden met iemand word, word ik ook echt goede vrienden! En qua beroep zie ik mezelf nog niet in iets met uiterlijk, maar ik hou wel van die dingen en heb natuurlijk (samen met Floor) een blog wat daar voor een groot deel over gaat. Tsja. Als je ook iets over je sterrenbeeld wil lezen, dat kun je hier vinden.

Ik denk dat dit het meest zweverige stuk ooit is dat ik heb geschreven. Ik geloof heus niet alles, maar vaak zit er toch wel een kern van waarheid in!

Alle plaatjes komen van www.weheartit.com

Wat vind jij van astrologie? Geloof je erin? 


(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage