8/11/2012

Avonturen in de dierentuin. (Picture Moments #13)

Ik vind het super leuk om naar de dierentuin te gaan. Op de een of andere manier geniet ik gewoon heel erg van naar beestjes in kooitjes kijken (als je het zo zegt klinkt het wel erg cru...)! De afgelopen weken ben ik in maar liefst twee dierentuinen geweest: naar Wissel in Epe (een kleine dierentuin) en Burgers' Zoo in Arnhem.
Wissel is erg klein, en ze hebben ook alleen maar 'kleine' dieren. Geen olifanten, giraffes en krokodillen dus! Het is meer iets voor kleine kinderen, maar omdat mijn opa kaartjes had gewonnen bezochten we deze dierentuin toch maar. En uiteindelijk had ik het hartstikke druk daar met foto's maken! Zonder telelens alsnog wel lastig, maar met goed scherpstellen en croppen kom je gelukkig nog een heel eind. Ik heb veel foto's gemaakt in beide dierentuinen, dus ik ga zo min mogelijk er tussendoor kletsen!

Dierenpark Wissel






Het is handig als de dieren stilzitten, maar als ze in actie komen is het ook heel tof om te zien! Deze zwanen waren zich lekker aan het wassen, wat met een korte sluitertijd deze beelden opleverden.


In Wissel barst het van de vogels, zoals je op de foto's ziet. Op de eerste foto een pelikaan, en op de tweede foto een sneeuwuil. Ik heb ze zwart-wit gemaakt omdat ik niet hou van teveel groene kleuren en harde schaduwen in mijn foto, hihi.



Ottertjes vind ik een van de leukste en schattigste dieren. Die lieve piepgeluidjes die ze maken, daar smelt ik ter plekke bij. Ze zijn wel super snel, dus weer erg lastig om een goede foto van ze te maken.


Tot slot nog een lief fotootje van mama en opa. Allebei houden ze niet erg van poseren, maar ik vind dat ze er toch leuk op staan met z'n twee. Zoals je ziet was het een super zonnige dag in de dierentuin, heerlijk!

Burgers' Zoo

Burgers' Zoo is vergeleken met Wissel een enorme dierentuin! Het leuke aan Burgers' Zoo vind ik dat ze verschillende gedeeltes hebben, zoals de 'Desert', 'Ocean' en 'Mangrove'. Ik, mijn ouders en mijn broertje gingen naar een van de zogenaamde 'Zoomeravonden'. Je kreeg, als je na 16:00 binnenkwam, 50% korting, én je kon tot 21:00 in het park rondlopen! Geen last van harde schaduwen dus dit keer bij het fotograferen :)



De dierentuin begint gelijk met de pinguïns. Ze stinken als de neten, maar ik vind ze wel super schattig doordat ze zo onhandig erbij lopen.


Van de pinguïns gingen we gelijk door naar de 'Bush'. Daar lopen de meeste dieren vrij rond, super leuk! Mama en ik kwamen dit kleine hagedisje tegen. Gelukkig bleef hij stilzitten voor de foto!


De 'Bush' was al een heel avontuur: overal kronkelpaadjes en bochten! Volgens mij hebben we ook lang niet de hele bush gehad, hihi. Aan het einde van de bush was een grote deur, en als je daar doorheen ging, dan kwam je in de 'Ocean' terecht. Een van mijn favoriete onderdelen! Wel super lastig om te fotograferen (erg donker en veel bewegende vissen!), maar er zijn een paar scherpe foto's uitgekomen.

Helaas sloegen we de 'Desert' en de 'Safari' over (waarom weet ik eigenlijk niet, bluh!), en gingen we direct door naar de gorilla's. Ze zaten erg dichtbij het glas, zodat ik ze toch nog van dichtbij kon fotograferen. Wel zat de ondergaande zon een klein beetje in de weg, hihi.

Dan heb ik nog wat foto's dieren die door het hele park verspreid zaten. Voornamelijk vogels, maar er zit ook nog een varaan tussen.


En ik sluit af met een bloemetje. Ja, die zijn ook te vinden tussen alle dieren!

Vind jij het leuk om naar de dierentuin te gaan? En maak je dan ook foto's?









(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage