8/14/2012

I AM HOME!

Jullie weten allemaal wel dat ik op vakantie ben geweest. Ik ben vrijdagavond weer teruggekomen van een geweldige vakantie. Véél zon, geweldige steden en lekker eten. Een droomvakantie! Ik ga jullie proberen om in het kort te hoogtepunten van mijn vakantie te vertellen, mét foto's.

Uitzicht vanuit ons chaletje
Zaterdag 21 juli kwamen we aan in Casciano, vlakbij Siena. We keken onze ogen uit door het landschap. Nooit eerder waren we in Toscane geweest. Wat is het daar mooi! We installeerden ons in het chaletje, en hadden vakantie. De warmte was wel even wennen, maar uiteindelijk héérlijk. Nog makkelijk alles te doen, zolang je in de schaduw bleef. Warmte is natuurlijk een goed excuus voor zwemmen, dus dat deden we dagelijks!

De dom in Siena
Dag 1 was het iets minder warm en zonnig, en was het dus een goed plan om even naar Siena te gaan! Siena is geweldig, een heerlijke sfeer, en prachtige gebouwen. De dom was toch wel mijn favoriet. In Siena heb je ook een aantal leuke winkels, zoals de Kiko. Hier heb ik een klein beetje geshopt. Alle dingen komen in een shoplog.

Dom in Siena

Piazza del Campo, Siena

Hand na een bezoek aan KIKO.

Italië staat natuurlijk niet voor niets bekend om heerlijk eten. Ik probeerde aan het begin van alle lekkere dingen een foto te maken, maar dat hield  ik niet vol. Hieronder een reeks met eten.

Uitgekwijld? Oke, dan ga ik weer verder.

De dag na Siena was het tijd voor Volterra. Een prachtige middeleeuwse stad hoog op een berg. Hier is ook een deel uit Twilight opgenomen, dus dat was ook wel grappig. Volterra had een leuke, gezellige sfeer. Er waren hier minder bezienswaardigheden, dus liepen we grotendeels op 'eigen gelegenheid' door de stad.

Volterra

De weg naar Volterra was prachtig. Allemaal net gerooid stro. Hier was een plek waar je foto's kon maken, en daar maakten we natuurlijk goed gebruik van.

Foto met Suzanne, mijn zusje. Lekker verwaaid haar en al een beginnend bruin kleurtje.

Landschap in de buurt van Volterra.
Zoals bovenstaande foto is het landschap in Toscane. I'm in love! Na deze twee steden begonnen we met de rustdagen. Gewoon lekker niksdoen, zwemmen, eten en zonnen. Ik begon hier heerlijk tot rust te komen en las heel veel. I like!

Vrijdags, week 6, zijn we naar een eiland geweest. Eiland Giglio om precies te zijn. Zoek maar op waar het ligt. Ik heb hierheen niet mijn camera meegenomen, omdat we het grootste deel van de dag toch aan het strand zouden liggen. Maar ik kan je vertellen dat het eiland prachtig was. Aan de kust bij de haven lag het cruiseschip dat in Januari gezonken is, dat was best heftig om te zien! Daarna zijn we met een bus naar het strand gegaan, helemaal aan de andere kant van het eilandje, over een bergje. De zee was zó blauw! Aan het strand hebben we lekker gezwommen en vissen gezien. Yeah.

Druiven.

Maandags, dag 9, was het tijd voor misschien wel het hoogtepunt van de vakantie en het hoogtepunt van Toscane: Florence/Firenze. We zijn hier heengegaan met de trein, wat al een heel avontuur was. Lekker vroeg, 10 uur om precies te zijn, stonden we midden in het centrum. We hebben lekker rondgelopen en dingen bekeken en tussen de middag heerlijke pasta gegeten. How I liked Firenze! Ik had ook in deze prachtige stad geen camera mee, omdat ik dat teveel gezeul en te warm vond. Volgend jaar neem ik mijn compact mee!

Zaterdag 4 augustus was het tijd om prachtige Toscane te verlaten, en naar de volgende camping in Trento te gaan. Toen we 's ochtends vroeg weggingen was het uitzicht op de bergen wel héél mooi, zie de foto hierboven. Op de camping in Trento zijn we verleden jaar ook al geweest. De bergen zijn hier 4 keer zo hoog, alles is groener, ook prachtig, meer Oostenrijks en het zwembad was véél kleiner. Toch een beetje wennen, maar dat zat al snel snor. Ik heb deze week weinig foto's gemaakt, omdat ik veel dingen al gezien had en geen zin had om als een toerist die dingen te bekijken, maar gewoon even relaxed zonder camera.

Camping 2, met de schattige chaletjes (en random hond).

De laatste week zijn we onder andere naar Bolzano geweest. Deze stad was een stuk kleiner dan de Toscaanse steden, en ook een stuk netter, strakker en stiekem toch minder mooi. Ik was wel even blij toen ik een MANGO, Tally Weijl en Pimkie zag. Samen met Suzanne heb ik me opgesplitst van papa en mama om even te shoppen.

Standbeeld in Bolzano.

Ook zijn we in deze week de berg Paganella opgegaan. Van hieraf (2100 meter) heb je een prachtig uitzicht over het dal, en we konden zelfs het Gardameer zien! Hier waren we ook al eens eerder geweest, maar het was nog steeds awesome.

De één na laatste dag ben ik met papa naar Arco geweest. Ook een schattig stadje. Niet heel veel te zien, maar dat was wel even relaxed. Bovendien moesten we de finale met Epke Zonderland natuurlijk niet missen. Als ex-turnster vind ik turnen geweldig om te kijken, ik zat dan ook zwáár in spanning. Ik kon het niet laten om heel hard te gillen toen hij won. De campingmensen zouden wel denken...

En toen moesten we alweer naar huis. In de auto heb ik samen met Suzanne héél veel Grey's Anatomy gekeken. Seizoen 2 om precies te zijn, geleend van de geweldige held Soesja. Op deze manier hoefden wij ons niet te vervelen. Yay!

En nu ben ik dus weer lekker thuis. Ik geniet hier ook hoor! Deze week begin ik ook weer met werken, en ik heb nog wel wat leuke plannen. Ik kan bovendien niet wachten om Floor eindelijk weer te zien, vandaag!

Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuke vakantie hebben gehad! Tell me about it in de comments!