8/05/2012

Recept | Nutella Taart

Taart bakken is leuk! Nutella ook. Een combinatie daarvan is zo leuk, en de smaak is echt hemels. Ik zag dit recept bij Soesja, en hij sprak me direct al aan. Toen ik een tijdje geleden bij mijn nichtje iets ging bakken wisten we wel wat we wilden maken: NUTELLA TAART! In dit artikel deel ik het recept met jullie, en laat ik jullie weer eens lekker honger krijgen. Sorry.


Ingrediënten:
Voor de taart:
- 120 gr boter
- 100 gr Nutella
- 380 gr suiker
- 250 ml yoghurt
- 280 gr bloem
- 1/2 zakje bakpoeder
- 5 eetlepels water 
Voor de botercrème:
- 75 gr boter
- 75 gr poedersuiker
- 1 el Nutella





Het maken van de taart is eigenlijk erg simpel! Het eerste wat je doet is het maken van de taart zelf. Je mixt alle ingrediënten door elkaar, en schept dit in een taartblik waarin je een stukje bakpapier hebt gedaan. Nu kan de taart de oven in. Zet hem in een voorverwarmde oven van 160 graden ongeveer een uur. Let er wel op dat hij niet aanbrandt, en als hij na een uur nog niet gaar is kan hij nog even blijven staan. 




Als de taart uit de oven is gekomen is het tijd voor de botercrème. Dit is ook erg makkelijk om te maken. Het enige wat je hoeft te doen is het mixen van de ingrediënten. Hierna smeer je een laagje op de (deels afgekoelde) taart.


Ik vond de taart echt heel erg geslaagd! De smaak van de Nutella komt niet heel erg duidelijk terug, maar chocolade proef je zeker. Deze hou ik er zeker in.


En tot slot: zoals hierboven zag de taart eruit!








(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage