8/02/2012

Rexona Maximum Protection deodorant

Normaal zou ik echt nooit een review over een deodorant schrijven. Maar de Rexona Maximum Protection deodorant leek me toch wel interessant om daar even op in te gaan: hij heeft namelijk een draaisysteem die ik nog nooit eerder had gezien! Ook doet Rexona wel zware beloftes, zoals dat hij twee keer meer bescherming bied en dat hij minimaal 48 uur werkt. Ook zou hij zijn werk nog moeten doen na het douchen! Nou, ik was erg benieuwd of deze deodorant dat allemaal waar zou maken. In deze review lees je over hoe en wat!





Te beginnen met de verpakking. Deze is vrij strak, ik hou er wel van. Het oogt fris! Om maar gelijk even door te gaan naar het gekke draaisysteem van deze deo. Als je de dop eraf trekt dan zie je allemaal gaatjes van verschillende grootten, en als je aan de onderkant van de deo draait komt er een soort crème uit!


Twee keer draaien geeft genoeg crème voor één oksel. Ik vond het heel apart, maar aan de andere kant ook wel weer heel fijn! Het is een soort stick- en rollerdeodorant in één. Ik dacht eerst dat de gaatjes misschien nog zouden schuren, maar ook dit valt hartstikke mee. Het ding past precies in mijn oksel en het aanbrengen gaat dus hartstikke makkelijk.



Hier heb ik de crème op mijn hand gesmeerd. Het is vrij dun en smeert makkelijk uit. Ook ruikt het lekker: gewoon fris en niet te sterk. De deodorant trekt ook vrij snel in, gelukkig maar. Anders zou je alsnog met natte oksels rondlopen ;)

Dan nu over de werking. In de 'gebruiksaanwijzing' staat als richtlijn dat je de deo 's avonds opbrengt. Dit vond ik in de eerste plaatst heel vreemd, maar er werd uitgelegd dat de deodorant dan zijn werking goed kan doen. Omdat 's nachts de zweetklieren minder actief zijn dan overdag, kan je huid de deodorant beter opnemen. Het klinkt eigenlijk wel logisch! Ze beloven dat de deodorant dan blijft beschermen voor ongeveer twee dagen, en zelfs nog na het douchen.
Ik smeerde zoals de gebruiksaanwijzing aanbeveelde de deo 's nachts op. Om de werking extra goed te testen, ging ik de ochtend daarna een flink stuk hardlopen. Toen mijn twintig minuten rondje erop zat, was ik maar al te benieuwd of er zweetvlekken onder mijn oksels zaten. Maar ik was best verbaasd: er was niks te zien! En ik rook ook geen nare geurtjes, wat ook een must is bij een goede deodorant. Zelfs een paar uur later dan ik gedoucht had waren mijn oksels nog steeds droog. Klinkt dat niet ontzettend goed?

Ik ben niet gauw enthousiast over een deodorant, maar deze vind ik toch wel erg fijn hoor. Hij ruikt fris en clean, en houdt mijn oksels de hele dag droog. Dat heb ik nog niet vaak gehad. De deodorant is wel aan de prijs, hij kost namelijk ongeveer €6,99 . Maar omdat je hem dus niet vaak hoeft te gebruiken doe je er denk ik erg lang mee. Ik raad deze deo zeker aan!

Zou jij de Rexona Maximum Protection deodorant kopen? Waarom wel of waarom niet?






(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage