9/11/2012

Gelezen boeken | Zomer 2012

Deze vakantie is toch wel het toppunt in mijn leescarrière geweest. Nog nooit las ik zoveel en vaak, en ik heb deze zomer ook hele leuke boeken gelezen. Ik heb misschien niet een heel hoog aantal gelezen, maar ik heb heel wat vrije middagen met een boek in de zon doorgebracht. Nu ik weer naar school ga is dat meteen weer een beetje afgenomen, helaas. Het is zo heerlijk om lekker in een boek weg te zinken, in een wereld waarin het leven zoveel beter is dan hier! In dit artikel ga ik mijn gelezen boeken bij langs, met een korte recensie. Zo kunnen jullie lekker inspiratie opdoen.


Wings - Aprilynne Pike
Dit boek had ik al heel vaak mee naar huis gehad van de bibliotheek, maar elke keer begon ik er toch niet in. Hij leek me toch steeds niet geweldig. Dit keer begon ik er in, en ik vond hem zo leuk dat ik niet meer stopte met lezen. Het boek gaat over Laurel. Ze is verhuisd van het platteland naar een stad. Ze mist haar oude thuis ontzettend. Gelukkig ontmoet ze David, die het een stuk dragelijker maakt. Op een dag ontmoet ze de Elf Tamani, die beweert dat ze van dezelfde soort zijn!
Dit boek las ontzettend makkelijk en snel, iets waar ik erg van hou. Fantasy boeken kan ik ook wel waarderen. Dit boek vond ik heerlijk! 4/5

Het boek van morgen - Cecilia Ahern
Van Cecilia Ahern had ik al een keer gehoord, omdat zij onder andere het bekende boek 'Ps I love you' heeft geschreven. Dit boek gaat over Tamara. Omdat haar vader zelfmoord heeft gepleegd gaat ze met haar moeder bij haar ietwat aparte oom en tante wonen, op het platteland. Ze verveelt zich hier heel erg, en daarom gaat ze op onderzoek uit in een kasteel, ontmoet ze een non en een leuke jongen.
Een vrij vreemd boek, maar toch met een leuk en goedlopend verhaal. Vooral het eind vond ik nog best onverwacht. Dit boek vond ik leuk! 3/5

Loslippig - Marie-Cècile Beniers
Een boek over Suzanne, die gaat werken bij een roddelblad. Ze hoopt hiermee de nodige contacten in de bladenwereld op te doen, zodat ze binnen een jaar iets anders kan vinden. Al snel komt Suzanne erachter dat het roddelbladenwereldje erg vreemd is. Ze krijgt een relatie met de beroemde Milo, wat niet een erg handige keuze is. Ze moet er alles aan doen om te zorgen dat ze zelf niet het middelpunt van de roddels wordt.
Dit boek vond ik heerlijk om te lezen. Omdat er een groot waarheidsgehalte inzit, vond ik het ook nog vrij interessant. Ik wist dat de roddelbladen vooral nep zijn, maar zó erg had ik het toch niet verwacht. 4/5

Halo - Alexandra Adornetto
Alweer een boek over 'buitenaardse wezens', dit keer over engelen. Bethany is een engel die op missie gestuurd is, samen met haar broer Gabriël en haar zus Ivy. Ze moeten proberen een eind te maken aan de oorlogen etc op de aarde. Beth ontmoet de leuke jongen Xavier, waarmee ze een innige relatie krijgt. Aan hem onthult ze haar ware identiteit, wat eigenlijk niet mag. Op een dag komt er een nieuwe jongen op school. Hij is charmant, maar het is opvallend dat sinds hij op school is, er veel nare en ongelukkige dingen gebeuren in de stad. Hij is gezonden uit de hel. Bethany moet proberen om hem te vernietigen.
Ja, dit boek vond ik geweldig. Het begin ging moeizaam, maar daarna heb ik hem in één ruk uitgelezen. Het einde was helaas wel open, waardoor ik nu erg zin heb om de volgende delen te lezen. 5/5

Julia & ik - Camille Noe Pagán 
Dit boek gaat over Marissa, die geen spotlights nodig heeft. Ze kan zich op de achtergrond prima koesteren, in de schaduw van haar vriendin Julia. Totdat Julia een ongeluk krijgt, waarmee ze haar geheugen voor een deel kwijt is. Met de strijd om vergeten dingen terug te krijgen, rakelt ze ook de dingen op die Marissa liever vergeten was. Marissa begint zich steeds meer af te vragen of ze Julia nog wel nodig heeft als vriendin.
Een leuk verhaal! Er zitten herkenbare stukken in. Ik vind het erg vreemd om iets te lezen over geheugenverlies, en dit is meteen wel leerzaam. Dit boek zou ik ook zeker aanraden! 4/5 

Firelight, ziel van vuur - Sophie Jordan
Jacinda ziet eruit als een mens, maar vanbinnen is ze een draki. Omdat zij de laatste vuurspuwende draki is, wordt zij zeer beschermd door de kolonie. De kolonie wil daarnaast ook dat zij zich gaat voortplanten met de prins, iets waar zij zeer tegen is. Wanneer ze op een dag manifesteert, komt ze de jager Will tegen. Hij is knap, en wonder boven wonder laat hij haar gaan. Jacinda vlucht op een dag tegen haar wil in samen met haar moeder en zusje uit de kolonie, waar ze op school komt bij dezelfde knappe Will. Ze wil haar draki niet laten sterven, en dat kan alleen door bij hem in de buurt te zijn. Hartstikke gevaarlijk natuurlijk!
Ik vind het een goed boek! De personages zijn erg herkenbaar, er gebeuren dagelijkse dingen met een vleug Fantasy! I like. 4.5/5

Naast deze leuke boeken heb ik ook nog vier literaire boeken gelezen. Hier ga ik niet op in, omdat het artikel dan wel erg lang zou worden. Hieronder geef ik nog wel even een kort lijstje, met de cijfers.
Nieuwe buren - Saskia Noort 2.5/5
Het huis van de moskee - Kader Abdolah 3/5
De verbouwing - Saskia Noort 4/5
Het diner - Herman Koch 3/5

Wat is jouw laatst gelezen boek?



(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage