9/15/2012

How To - American Flag nails


Op een saaie (maar wel zonnige) zondagmiddag had ik zin om eens lekker te nailarten. Dat had ik al heel erg lang niet meer gedaan, terwijl ik het wel heel erg leuk vind om te doen! Ik heb andere bloggers al vaak de American Flag nailart zien maken, en ik was heel benieuwd of hij mij ook zou lukken. Verrassend genoeg ging het nailarten vrij soepel en binnen de kortste keren begonnen mijn nagels op Amerikaanse vlaggetjes te lijken. Als je benieuwd bent naar hoe ik dit heb gedaan, dan kun je op lees verder klikken voor een tutorial!

1. Eerst lak je je nagels in de basiskleur, in dit geval wit. Ik gebruik 'Snow Motion' van Catrice, deze heeft twee laagjes nodig om te dekken. Denk erom dat je alle lagen goed laat drogen voordat je verdergaat!




2. Dan begin je nu streepjes te zetten met een rode kleur. Hier gebruik ik 'Red Nail' van H&M, die vrij goed dekt. Dit is belangrijk, want anders schijnt het door en moet je meerdere laagjes van het rood aanbrengen wat de nailart er niet mooier op maakt. Je kunt dit doen met een striper, een dotting tool of zoals ik doe, met een sat├ęprikker. Je krijgt dan niet het meest nette resultaat, maar van veraf ziet het er nog steeds leuk uit ;)


3. De volgende stap is het blauwe vierkant van de vlag. Gebruik ook hier weer een dekkende lak, je wilt niet dat de streepjes doorschijnen! De nagellak die ik hiervoor heb gebruikt is een donkerblauwe kleur uit de Denim Wanted LE van Essence. Ik heb dit uit de losse hand gedaan, maar je kunt hiervoor ook weer een striper of dotting tool gebruiken. Maak het vierkantje tot ongeveer halverwege je nagel.


4. Dan is het nu tijd om je vlaggetjes af te maken! De echte Amerikaanse vlag heeft natuurlijk sterretjes, maar omdat dat wel erg lastig gaat worden zet je kleine stipjes, zoveel en zo klein mogelijk (zoals je ziet is dit op mijn pink een beetje mis gegaan, haha)!




Is het resultaat niet ontzettend stoer en leuk? Zoals ik al liet vallen is het bij mij wat rommelig geworden doordat ik sat├ęprikkers gebruikt heb, maar van een afstandje lijken het gewoon super toffe American Flag nails.

Wat vind jij van American Flag nails? En heb jij ze al eens gemaakt?








 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage