10/29/2012

Liedjes waar ik gek op ben.

Ik wéét dat muziek niet het meest favoriete onderwerp op SweetHippos is. Ook weet ik dat ik best een aparte muzieksmaak heb. Maar bovenal weet ik dat, als ik mijn obsessie's niet kan delen, de kans groot is dat je binnenkort op het nieuws hoort dat er een zeker persoon is overleden aan een overload aan muziekgekte. Daarom moet ik de liedjes waar ik op dit moment zo gek op ben gewoon even kwijt. Je hoeft ze niet eens te luisteren (hoewel je dat eigenlijk wel zou moeten doen natuurlijk ;), maar ik heb gewoon een letterlijk luisterend oor nodig.



Bandjes uit de jaren '60 hebben mijn hart gestolen. Sinds ik een presentatie over muziek in de jaren '60 heb moeten houden voor Engels, ben ik een beetje verknocht aan dit liedje van The Animals. Misschien herken je 'Don't Let Me Be Misunderstood' wel van een reclame. Ik in ieder geval wel, maar ik heb geen idee meer welke.

Op dit moment heb ik 50 nummers van The Beatles op mijn iPod staan. En ik weet dat dat ernstig is. Het is dan ook bijna onmogelijk om één liedje van ze te kiezen. Zo obsessed ben ik dus hè. Ik blijf maar liedjes van ze ontdekken en toevoegen. Laatst dreunde een mondharmonica melodietje mijn oren in, en toen was ik verkocht.


Een mooi gitaarliedje. Je kent 'Wish You Were Here' misschien wel van Ed Sheeran, die heeft hem gecoverd (heb ik ontdekt door Marjolein, haha). Toch prefereer ik het origineel, door de wat rauwere stem van de zanger van Pink Floyd. Als ik zin heb in zielige muziek draai ik deze.


Nog iets wat eigenlijk niet in mijn muzieksmaak past, maar ik stiekem toch heel leuk vind. Marjolein liet me van deze zomer Foster the People horen. Ik had er nooit van gehoord. En als je erover nadenkt is deze muziek heel apart, een beetje electric en pop door elkaar ofzo. Maar het boeide mij en zo kwam het dat ik dit liedje nu met Marjolein mee kan zingen. Alleen het refrein dan.


Als laatste nog een gitaarliedje. Ik zit op gitaarles en deze speelde ik een aantal weken geleden. Het is niet alleen leuk om te spelen, maar ook om te luisteren. Ik vind de zanger een beetje eng maar hij kan wel mooi zingen. Dat wel.


Wat is jouw favoriete muziek op het moment?











 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage