10/05/2012

Sparen - Hoe? + Mijn doel

Ik spaar altijd. Een keer per maand stort ik een vast bedrag naar mijn spaarrekening. Ik gebruik dit vooral voor later, maar als ik een ander spaardoel heb stort ik het huidige bedrag naar de rekening die mijn ouders voor me hebben voor 'later' en gebruik ik de spaarrekening even voor het doel. Ik ga jullie vertellen wat mijn doel is en op welke manier ik aan (spaar)geld kom.

Zoals je misschien weet heb ik een baantje bij de Albert Heijn. Hierdoor kan ik extraatjes kopen die ik niet zou kunnen kopen zonder inkomen. Een klein deel van mijn salaris stort ik dan ook op mijn spaarrekening. Sinds een tijdje gooi ik elke keer mijn wisselgeld in een potje. Kleingeld dus. Ik heb mezelf voorgenomen dat als het jampotje vol is, ik het geld ga storten. Ik denk dat er dan zo'n €60 in zit. Helemaal prima dus! Verder stop ik sowieso al het geld wat ik normaal niet zou hebben weg. Geld van opa en oma bijvoorbeeld. Af en toe storten en hello money. Ik mis het geld niet op het moment dat het verstopt zit, maar als ik het stort ben ik ineens weer rijk! Dit waren wel ongeveer mijn manieren van sparen. In het kort:
- Zoek een baantje!
- Gooi kleingeld in een potje en stort dit eens in de zoveel tijd.



Waar spaar ik voor? Als ik mijn spaarrekening gebruik voor sparen, spaar ik altijd voor iets groots. Voor kleinere dingen wacht ik gewoon tot ik het geld heb. Op dit moment spaar ik voor een laptop! Wij hebben thuis één laptop die het doet en één computer die niet op internet wil. Het lukt wel, maar soms wil ik gewoon op mijn eigen kamer in alle rust bezig zijn voor school, lekker bloggen of gewoon internetten zonder dat er iemand mee kan kijken. Ik weet nog niet welke laptop ik wil, aangezien ik daar 0,0 verstand van heb. Ik zit wel te denken aan een Acer én ik wil in ieder geval een mat scherm. Heeft iemand een goede suggestie?

Dit waren zo ongeveer mijn 'spaartips'. Niet erg veel, wel redelijk effectief! Ik hou er niet van om volledig blut te zijn, en gelukkig gebeurt mij dat niet zo snel. Ik ga dan ook geen geld op mijn spaarrekening storten als ik het eigenlijk ergens anders voor nodig heb.

Waar spaar jij op dit moment voor?


 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage