11/30/2012

Happy Things

Ik vind het tijd voor een 'Happy Things' artikeltje. Het is goed om af en toe te focussen op de goede dingen van het leven, en niet altijd op de vervelende dingen. Sowieso schop je het daar in je leven veel verder mee, maar ook kan het helpen tegen de gevreesde winterdepressie. In dit artikel lees je de dingen waar ik blij van wordt. In de comments kun je die van jou delen.

487233253405807902_sfet4byw_c_large
1. Een lekker zonnetje in de herfst.
In de zomer is het redelijk normaal als de zon schijnt. Ik geniet ook dan erg van de zonnestralen, maar toch op een andere manier dan in de herfst. Als ik van school naar huis fiets met het zonnetje op mijn gezicht, is mijn dag compleet. Als ik wakker wordt met zonnestralen door mijn gordijn, ben ik ook blij. Door zonnestralen krijgen wij vitamine D, wat ons helpt met het behouden van sterke botten en tanden, een goede weerstand én een beter humeur.

2. Een eindje hardlopen.
Hierover heb ik al zo vaak iets verteld hier op SweetHippos, dat jullie het ondertussen allemaal wel zullen weten. Ik word (meestal) erg blij van hardlopen, vooral het eindgevoel geeft me echt een happy feeling.

Gif-melting-chocolate_thumb_large

3. Lekker (zoet) eten.
Ik ben een lekkere zoetekauw. In de winter en herfst eet ik altijd veel meer dan in de zomer. Ik heb met warmte altijd minder honger, maar in de winter maak ik me altijd veel minder zorgen om mijn gewicht, dus dat is goed. Ik hou van chocoladepepernoten, taartjes, warme chocolademelk, banketstaaf, appels, tosti, ALLES wat eetbaar is. Ik kan hier wel een hele lijst neerzetten, maar ik denk dat de boodschap wel duidelijk is: van eten word ik blij en van  de geur van taart in de oven word ik blij. En dat klinkt misschien niet voor iedereen logisch, maar voor een aantal zou dat ook wel het geval zijn! 

8100587122_7513bcd52a_o1_large

4. Kleine kalfjes.
Bij mij in de buurt staat een heel schattig, klein, wollig, bruin kalfje. Hij wordt al redelijk groot, maar ik vind hem ZO schattig. Elke keer als ik langs het weiland fiets moet ik even kijken, en jup, ook dit kalfje geeft me een lach op mijn gezicht. 

5. Bloggen...
... en alles wat daarbij hoort. De leuke reacties, de blogger meets, het volger aantal wat elke keer stijgt, de hoeveelheid bezoekers, het maken van foto's, het denken aan bloggen, ik vind alles leuk. Ik probeerde me laatst te bedenken hoe mijn leven zonder bloggen eruit zou zien. Eerlijk gezegd heb ik geen idee.

Tumblr_m08mk5l5mq1qazj2jo1_500_large

6. Mee-blèr-liedjes.
Nummers waar ik helemaal in op ga, waar ik zonder dat ik het door heb keihard bij aan het meezingen ben. Nummers die aan die eisen voldoen op dit moment zijn Wrong Direction - Passenger, Hall of Fame - The Script, We are never ever getting back together - Taylor Swift, Celebrate - Mika. 


0c05eda3dd98cb7619ff5806b7f2a34d_large

7. Warme wanten, sjaals en truien.
Ik kan echt niet zonder lekker warme kleding. Het komt heel vaak voor dat ik na het eten lekker een jogging broek met mijn ochtendjas aandoe, omdat het zo lekker warm is. Op school is het altijd er koud op de één of andere manier, dus daar kan ik ook echt niet zonder warme dingen. Ook vind je mij thuis vaak op een kussentje tegen de verwarming aan. Koukleum hier! 

Tumblr_llioncix951qcxieko1_500_large_large

8. Een geweldig eind van een goed boek.
Ik vind lezen leuk, maar ik vind het ook altijd een erg fijn moment als ik een boek uit heb. Helemaal als het een geweldig boek is wat me enorm heeft bezig gehouden, en dat ook nog een goed einde heeft. Ik heb één keer bijna gehuild aan het einde van een boek, maar stiekem zou ik het best leuk vinden om echt te moeten huilen omdat het zo'n goed/zielig/mooi/lief einde is. 

En, voel je je al beter? 














(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage