11/29/2012

How To - little penguin nail art



Ik raak in winterse sferen. Het is vaak mistig buiten, het is koud, en s'ochtends zie ik al een beetje rijp verschijnen op het gras en in de bomen. Het is tenslotte over een paar dagen al december, de tijd van gezelligheid, feest, sneeuw en... pinguïns?
Ik vind pinguïns lief en schattig en dus wilde ik ze voor een keertje op mijn nagels. Lekker zwart-wit, met een hintje oranje. In het begin was het nog even gissen of het zou lukken, maar toen zaten daar toch maar mooi twee pinguïnnetjes. Wil je ze ook maken? Lees dan verder voor een how-to.


1. je begint met een simpele zwarte basislak (Diamond Cosmetics, Matte Black). Deze nagellak is mat, maar je kunt natuurlijk ook een glanzende gebruiken. Ik bracht twee laagjes aan voor een dekkend resultaat.


2. hier begon ik met het outlinen van de ovaalvormige lijfjes van de pinguïns. Dit deed ik om een beetje een idee te krijgen waar ik mijn pinguïns moest plaatsen. Ik koos ervoor om alleen op mijn wijs- en ringvinger een pinguïn te doen, maar je kunt natuurlijk ook op één nagel of op allemaal.



3. hier heb ik de outline ingekleurd met een witte lak (Catrice, Snow Motion!). Je laat een klein stukje zwart over aan de randjes. Mijn pinguïns zijn iets te breed geworden, er had nog iets meer zwart aan de zijkanten moeten zitten.



4. dan teken je de oogjes, ik heb dit voor het gemakt maar even met een striper gedaan (van de rommelmarkt). Het is leuk om de oogjes vrij ver uit elkaar te zetten, zoals op mijn ringvinger, voor een nog schattiger effect.



5. de laatste stap is het maken van een oranje (of elke andere kleur die je wilt) snaveltje en voetjes. Het snaveltje maak je vrij langwerpig, en de voetjes zijn gewoon ronde stipjes. En dan zijn je pinguïns geboren! Om het af te maken gebruik je natuurlijk nog een topcoat.




Ik heb de nagels waar geen pinguïn op zit mat gelaten voor een speels effect. Je hoeft deze nail art natuurlijk niet precies na te maken, want je kunt er heel veel kanten mee op. Wat dacht je van een lichtblauwe of roze pinguïn? Of pinguïns met een strikje? Ook super schattig!

Wat vind jij van deze nail art? Zou jij hem namaken?












(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage