11/21/2012

Ons Droomhuis!

- Advertorial -

Kleine meisjes dromen van een paleisje, met veel roze verf en uitzicht over de bergen. Maar kleine meisjes worden groot, en dan komt een 'echt' huis toch wel heel dichtbij. Wij hadden het er laatst over hoe ons latere huis eruit moest komen te zien, en dat willen we ook graag aan jullie vertellen! Oké, onze huizen zijn misschien wel een beetje té ideaal, maar dromen mag, right?


Tumblr_lx9l3rhpde1qdkjypo1_500_large

Floor's droomhuis:
Als iemand mij vraagt naar mijn ideale huis, zou er meteen een beeld mijn hoofd in vliegen van een vrijstaand huis, van de buitenkant wit. Het liefst heeft het huis een veranda, waar ik in de zomer heerlijk in een schommelstoel kan zitten en over het meer - waar mijn huis aan ligt - kan kijken. Naast het huis ligt een steiger, en ook is er een mooie grote tuin waar de kinderen kunnen spelen. Het huis heeft grote ramen, waardoor het altijd licht binnen is. Als ik daar een keertje genoeg van heb, lijkt het me echt ideaal om vanuit mijn luie stoel de zonwering, die ik gevonden heb op de website van Itzala, naar beneden te kunnen doen. Binnen, zoals ik al zei, is het heel licht. Het meeste interieur is wit, met een paar natuurtinten ertussendoor. De woonkamer kijkt uit op het meer, en er staat een grote boekenkast. De boeken lees ik dan in de luie stoel waar ik het over had, of ik lig op de hoekbank. Op een tafeltje staat de platenspeler, waar ik al mijn Beatles platen kan draaien. De keuken is modern, maar wel ouderwets gezellig met een grote eettafel. Als je naar boven gaat, kom je als eerste de master bedroom tegen. Ook deze kijkt uit op het meer. Er is - natuurlijk - een inloopkast, met plek voor al mijn kleren. Het bed staat tegen de muur aan, in het midden, voor optimaal zicht.  De badkamer is lekker groot, met een ligbad en een regendouche. Op zolder is een fotostudio, waar ik mijn shoots hou. Een paar woorden waar ik mijn huis mee zou beschrijven zijn licht, gezellig en een tikje vintage.

Tumblr_ligi0zdb451qced30o1_500_large

Marjolein's droomhuis:
Mijn droomhuis staat aan de kust van Italië in Toscane, met een grote tuin en een rieten dak. Als ik wakker wordt, wil ik mijn klapdeuren open willen gooien en genieten van de zon en het geluid van de zee. Mijn huis heeft een mooie, grote keuken met een grote tafel, waar het altijd gezellig is. Er komen vaak mensen eten, er worden spelletjes gedaan, de krant gelezen en leuke gesprekken gevoerd. Er staat vaak een lekkere taart in de oven, waar het helemaal naar ruikt in huis. In de keuken moeten grote ramen zitten, zodat ik naar de zee kan kijken. Mijn slaapkamer moet knus en huiselijk zijn. Een mooi, kingsize bed spreekt me erg aan. Er moeten grote spiegels zijn, en natuurlijk een grote inloop-kast, waar ik al mijn kleding, schoenen en sieraden in kwijt kan. In mijn slaapkamer wil ik automatische ventilatie van VELUX®. Er wordt altijd optimaal geventileerd, rekening houdend met de windrichting. Ik hou van de frisse buitenlucht, en dat moet ook overal in mijn huis terugkomen. De badkamer moet een moment van rust zijn. Een vrijstaande badkuip en een lekkere douche. Ik wil een grote hal in mijn huis, met een mooie kroonluchter. En last but not least, de woonkamer wil ik perfect. Een bank om in te verdrinken, een lekker kleed om op te kunnen liggen en een fijne televisie. Mijn huis past perfect bij me, een huis waar ik altijd wil blijven wonen.

Hoe ziet jouw droomhuis eruit?













 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage