11/16/2012

Reading challenge 2012: Gehaald!

Begin dit jaar sprak ik mezelf streng toe: 'Marjolein, dit jaar ga jij minimaal 25 boeken lezen', en zo gezegd, zo gedaan! Ik hield nooit eerder bij welke boeken ik allemaal gelezen heb, maar sinds januari 2012 schrijf ik braaf op welke boeken ik allemaal heb gelezen. Ik vind het ook erg leuk om het terug te kijken. Dit jaar heb ik al meer dan 25 boeken gelezen, wat betekent dat mijn challenge geslaagd is! Volgend jaar ga ik het aantal misschien nog wel verhogen.



In dit artikel geef ik de lijst met de boeken die ik dit jaar gelezen heb, en daarnaast geef ik nog drie boeken die me het meest zijn bij gebleven, en die ik iedereen zeker aanraad.

1. Morgenrood - Stephanie Meyer
2. Judas - Helen Vreeswijk
3. Academicus Vampyrus 5 - Richelle Mead
4. Dance on my grave - Aidan Chambers
5. Sonny Boy - Annejet van der Zijl
6. Turks Fruit - Jan Wolkers
7. Verwelken - Lauren Destefano
8. Academicus Vampyrus 6 - Richelle Mead
9. Vlammen - Suzanne Collins
10. Een schitterend gebrek - Arthur Japin
11. Glossy - Sally Koslow
12. Spotgaai - Suzanne Collins
13. Het boek van morgen - Cecilia Ahern
14. Nieuwe Buren - Saskia Noort
15. Julia & Ik - C.N Pagán
16. Het Diner - Herman Koch
17. Loslippig - Marie-Cecile Beniers
18. Het huis van de moskee - Kader Abdolah
19. Wings - Aprilynne Pike
20. Firelight - Sophie Jordan
21. De verbouwing - Saskia Noort
22. Halo - Alexandra Adornetto
23. Saffierblauw - Kerstin Gier
24. Ruhm - Daniel Kehlman
25. Blueprint Blaupause - Christine Feller
26. Land of the living - Nicci French
Een Schitterend Gebrek
Een schitterend gebrek - Arthur Japin
Boeksamenvattingen via www.goodreads.com
''In zijn memoires vermeldt Casanova terloops dat Lucia een van de weinige vrouwen is die hij ooit onrecht heeft aangedaan. Maar hoe? Wat is er werkelijk gebeurd? Waarom deed Lucia afstand van haar geluk? "Een schitterend gebrek" is haar verhaal, het verslag van een uitzonderlijk leven.'' 
Dit boek is het eerste literair boek geweest, die ik voor school las, die ik erg mooi vond. Normaal gesproken houd ik niet erg van boeken waarin alles heel uitgebreid en langdradig verteld wordt. Een schitterend gebrek vond ik prachtig!




Land of the LivingLand of the living - Nicci French
''Abbie Devereaux wacht in het donker. Ze is geblinddoekt en vastgebonden aan handen en voeten. Ze weet niet waar ze is en kan zich niet herinneren wat er is gebeurd. Ze hoort een stem in het donker. Een man die ze nooit ziet voert haar en praat tegen haar. Hij belooft haar in leven te houden, maar toch zal ze sterven, net zoals de anderen.Ze probeert te overleven. Ze telt de seconden als ze alleen is. Ze vertelt zichzelf verhalen, denkt terug aan gebeurtenissen uit haar verleden, maakt plannen, praat tegen haar gijzelnemer en neemt zich voor te ontsnappen. Terug naar het normale, alledaagse leven zonder zorgen, weg van angstige eenzaamheid en terug naar de bewoonde wereld.Ze is een jonge vrouw met een sterke geest en een groot doorzettingsvermogen, maar kan zij overleven in een plaats waar angst tot krankzinnigheid leidt? En als zij weet te ontsnappen, wie zal haar geloven? Abbie kan zich niets herinneren van wie zij was en hoe haar leven eruitzag voordat ze verdween. Ze zal op zoek moeten naar haar verleden om de reden van haar gevangenschap te ontdekken en een nieuw leven op te bouwen.''
Dit boek las ik voor Engels, maar stiekem heb ik hem in het Nederlands gelezen. Ik kan dan veel gemakkelijker in boeken komen, en geniet ook meer van het lezen. Ik hou sowieso van 'literaire' thrillers, en deze vond ik dan ook heerlijk om te lezen. Zó lekker spannend en tegelijkertijd erg luchtig. Ik las hem lekker snel uit. Hou ik van!

Firelight - Sophie Jordan
Sorry, deze samenvatting is in het Engels.

''Marked as special at an early age, Jacinda knows her every move is watched. But she longs for freedom to make her own choices. When she breaks the most sacred tenet among her kind, she nearly pays with her life. Until a beautiful stranger saves her. A stranger who was sent to hunt those like her. For Jacinda is a draki, a descendant of dragons whose greatest defense is her secret ability to shift into human form.Forced to flee into the mortal world with her family, Jacinda struggles to adapt to her new surroundings. The only bright light is Will. Gorgeous, elusive Will who stirs her inner draki to life. Although she is irresistibly drawn to him, Jacinda knows Will's dark secret: He and his family are hunters. She should avoid him at all costs. But her inner draki is slowly slipping away—if it dies she will be left as a human forever. She'll do anything to prevent that. Even if it means getting closer to her most dangerous enemy.Mythical powers and breathtaking romance ignite in this story of a girl who defies all expectations and whose love crosses an ancient divide.''

Van dit boek heb ik ook heel erg genoten. Van te voren vond ik het niet zo leuk klinken. Ik bedoel: De tijd van draken heb ik nu wel gehad! Toch, toen ik begon, had ik hem in een ruk uitgelezen. Heerlijk ontspannen verhaal, niet te ingewikkeld. Dit boek is eigenlijk in de vorm van een chicklit geschreven, maar is heel anders dan een cliché boek. Ook deze is een aanrader!

Ik ga volgend jaar mijn Reading Challenge denk ik ophogen naar 30 boeken, en dit ga ik bijhouden via www.goodreads.com, zo hoef ik niet de hele tijd op te schrijven welk boek ik heb gelezen. Aan het begin van dit jaar ging ik trouwens helemaal niet zo hard met lezen, maar toen de zomer eenmaal begon, kreeg ik de smaak goed te pakken!

Heb jij dit jaar veel boeken gelezen? 











(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage