11/13/2012

Recept - American Pancakes

Ik hou héél erg van pannenkoeken! Omdat de Albert Heijn 125 jaar bestaat, kregen alle werknemers bij 'mijn' AH een heel erg leuk kookboek, waar ook een recept voor American Pancakes in staat. Vorige week dinsdag in de toets week had ik geen toetsen, en daardoor was ik lekker thuis aan het leren. Rond lunch tijd had ik ontzettende behoefte aan wat zoets, vullends en lekkers. Ook vond ik het leuk om even iets te bakken. Ik volgde het recept uit het kookboek! En wow, dit is lekker!





Voor 5 American Pancakes (genoeg voor ongeveer 1 persoon), Wat heb je nodig?
- 1 ei
- 125 ml melk
- 125 gram bloem
- 2 eetlepels suiker
- 50 gram boter

Instagram foto.

Hoe maak je de Pancakes?
1) Klop in een kom het ei los en meng de melk erdoor. Gooi de bloem en suiker erdoor en meng het goed. Smelt de boter in een pannetje of in de magnetron, en meng dit ook goed door de rest van het mengsel. Het mengsel is vrij dik, hier schrok ik eerst van, maar dit hoort zo.
2) Smelt wat bakboter in een koekenpan. Schep een beetje beslag in de pan. De pancakes moeten ongeveer 10 tot 15 cm in de doorsnede zijn. Bak op middelhoog vuur. Als de bovenkant van de pancakes een beetje droog zijn, en wanneer je gemakkelijk met een 'omkeerding' onder de pancake komt, is het tijd voor het omdraaien! In totaal ongeveer 3 à 4 minuten per pancake.

Na het bakken van de American Pancakes pakte ik de fles stroop die ik over de bovenste heen goot. De stroop lekte over de rand en door de Pancakes heen. Met stroop is het écht heel erg lekker! Ik had vier Pancakes, omdat er eentje verbrandde (ik moest naar de wc....) en dat was ruim genoeg voor een lunch. Na het eten zat ik echt prop vol.

Heb jij al eens American Pancakes gemaakt, of wil je dit nog doen?













(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage