11/04/2012

Recept - Sun-sational Cheesecake

Als je deze taart gaat maken: Dit wordt de lekkerste taart die je ooit gehad hebt! Ik heb het recept, zoals altijd met lekkere taarten, weer van Soesja 'gejat'. Ik maakte deze geweldige taart voor mijn verjaardag anderhalve week geleden. Ik vond hem zó heerlijk, dat ik het recept even met jullie ga delen. Ik kon me niet inhouden trouwens, dus heb ik zelf geen foto's gemaakt met mijn camera. Gelukkig was Suzanne zo slim om met haar mobiel een paar te maken, en die zijn eigenlijk ook super scherp! Anyways, veel plezier met het recept.



Wat heb je nodig?
Voor de bodem:
10 Digestive koekjes
Drie eetlepels suiker
Vier eetlepels gesmolten boter
Voor de kwarklaag:
675 gram Philadelphia, of iets wat daar op lijkt. Ik gebruikte Zuivelspread van Euroshopper.
200 gram suiker
Drie eetlepels bloem
Het sap van één citroen
De rasp van één citroen
Een half zakje vanillesuiker
3 eieren
1 eiwit
Voor de topping:
150 gram suiker
2 eetlepels maïzena
100 ml koud water
Het sap van één citroen
1 eigeel

Hoe maak je de taart?
Je begint met de bodem: Verkruimel de koekjes, bijvoorbeeld in een theedoek met een rubber hamer, en meng met de suiker en gesmolten boter. Druk het op de bodem van een met bakpapier bekleedde vorm van ongeveer 22 cm. Zet het 10 minuten in een oven van 170 graden.
Voor de kwarklaag: mix de Philadelphia, suiker, bloem, citroensap, citroenrasp en vanille op de medium snelheid van een mixer tot het een egaal geheel vormt. Voeg drie complete eieren (eiwit + eigeel) toe en mix na elk ei tot het goed is opgenomen. Voeg nog een eiwit toe en bewaar van dit ei het eigeel. Giet het mengsel over de bodem en bak het 10 minuten op 230 graden. Daarna verlaag je de temperatuur van de oven tot 120 graden en bak je de taart nog 40 minuten, tot de bovenkant er stevig uit ziet. Als je er een vinger in duwt moet de korst terugveren.
Maak de topping door de suiker en maïzena met water en citroensap in een pan te gooien en constant te roeren tot het glazig en dikker wordt. Klop het eigeel kapot en doe een klein beetje van het mengsel uit de pan er bij, meng het en gooi het weer in de pan. Door dit te doen komt er niet in één keer te veel koud spul bij. Kook ongeveer 2 tot 3 minuten, constant roerend. Strijk de topping over de taart en zorg dat er een beetje over de rand heen loopt, want dat ziet er mooi uit. Daarna zet je de taart in de koelkast, tot hij is afgekoeld. Daarna kun je de taart eindelijk opeten.

Deze taart was echt heerlijk en ik wil hem zeker nog een keertje maken. Wel is hij vrij prijzig om te maken, zeker als je de originele Philadelphia gebruikt. Ach, wat geeft dat, tijdens opeten maakt dat niets meer uit. Jum.










(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage