11/24/2012

Why do I wear make-up?


Waarom draag ik eigenlijk make-up? Dat is best een goede vraag. Ik zat een beetje rond te kijken op blogs en daar kwam ik deze (een beetje verouderde) tag tegen, en ik besloot hem ook te doen. Bij deze tag is het de bedoeling dat je uitlegt waarom je make-up gebruikt en welke waarde je eraan hecht. Toch wel interessant om te weten te komen over jezelf!



1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up?
Ik weet dit niet precies meer, maar ik denk rond het begin van de tweede klas. In de onderbouw van de middelbare school zat ik niet altijd even lekker in mijn vel, en een beetje make-up hielp daar wel bij. Helaas ging het niet meteen goed: Marjolein herinnert me nog vaak aan mijn make-up fails ;) Toen we ons blog begonnen ging het overigens al een stuk beter.

2. Hoe voel je je zonder make-up?

Omdat ik al best een hele tijd make-up draag, voel ik me wel een beetje kaal zonder. Ik draag ook vrijwel altijd eyeliner en mascara naar school, want daar voel ik me het prettigst bij. Zonder make-up vallen mijn ogen toch een beetje weg onder mijn bril, en zonder blush ben ik wel heel erg bleek. Thuis kan ik prima een dagje zonder, en als het echt moet ga ik ook wel zonder make-up de deur uit om een boodschap te doen of zoiets. Maar zonder make-up naar school, dat vind ik nog een beetje eng.


3. Wat vind je leuk aan make-up?
Ik vind het zo leuk dat je met make-up er gelijk heel anders en frisser uit kunt zien. En natuurlijk is make-up niet alleen maar handig om je 'oneffenheden' te verdoezelen, maar het is ook heel tof om er mee uit te kunnen pakken, met bijvoorbeeld een mooie ooglook of een opvallende lipkleur. Het allerleukste is dat je er zo veel kanten mee op kunt!

4. Wat zijn je 3 ‘holy grail’ items?

Hier kan ik heel makkelijk antwoord op geven: vloeibare eyeliner, mascara en blush. Lipstick hoort ook bij mijn favorieten, maar dit gebruik ik niet iedere dag en is ook niet per se 'nodig'. De drie die ik net opnoemde daarentegen wel. Eyeliner gebruik ik om mijn ogen meer op te laten vallen, mascara om mijn wimpers, die je anders nauwelijks ziet achter mijn bril, langer en dikker te maken, en blush om me wat meer kleur op mijn bleke wangen te geven. Dan ben ik in principe helemaal klaar! Ik ben gezegend met een vrijwel effen huid, dus make-up zoals foundation en concealer gebruik ik nauwelijks. Wat handig aan zo weinig make-up gebruiken is dat ik lekker snel klaar ben 's ochtends, hihi.


Waarom draag jij make-up?












(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage