12/04/2012

By Vicky Box - december

Deze maand staat de By Vicky Box in het teken van winter. Alle dingen die we nodig hebben om in de winter ons lichaam te verzorgen staan centraal in deze box. Zo vindt je lekkere shampoo met conditioner tegen droge lokken, droogshampoo voor als je door de winter-dip geen zin hebt om je haar te wassen, lekkere douchegel om jezelf te verwennen en nagellak om er ook in de winter prachtig uit te zien.



Het eerste wat we tegenkwam in deze box waren deze Shampoo en Conditioner van Sabon! Beide dingen zijn uit dezelfde 'serie', dus als het goed is sluiten ze goed bij elkaar aan. Ik had nog nooit eerder iets van Sabon gebruikt, maar er wel veel goede verhalen over gehoord. Deze producten zijn zeker een goede eerste indruk van het merk, want ik vind ze geweldig. Ik heb normaal altijd redelijk droog haar, en ik gebruik geen conditioner, omdat ik dan heel weinig volume in mijn haar heb. Met deze shampoo wordt mijn haar heel goed ontvet, en de conditioner maakt mijn haar heerlijk zacht, maar laat de volume wel behouden. Na het wassen wilde ik de hele tijd aan mijn haar ruiken, want het ruikt ook nog eens heerlijk. Ik denk dat de Sabon mij binnenkort tot een aankoop van één van deze producten gaat verleiden. Allebei vind ik toch iets te duur. Je betaalt €17,95 voor de fullsize shampoo en €14,95 voor de fullsize conditioner.



Dan zit er in de box van deze maand ook de passevrucht en grapefruit douchegel van Kneipp. Er valt niet heel veel te testen aan een douchegel, maar ik kan alvast wel zeggen dat de geur amazing is: citrusvruchten, precies waar ik van hou. De substantie is oranje - een vrolijk kleurtje, altijd leuk - en de douchegel droogt mijn huid nauwelijks uit. Deze gel heeft Marjolein al eens eerder gereviewed (hier), en zij was er ook erg tevreden over. Een fullsize van de passievrucht en grapefruit douchegel kost €5,07 voor 200ml.









Het volgende product is gezichts-crème van Lavera. Ik moet toegeven dat ik het heel moeilijk vind om na één keer proberen te zeggen wat de crème met mijn huid doet, maar ik ga het proberen. Ik heb van mezelf een vrij rode huid, die op sommige plekken ook behoorlijk kan glimmen (de T-zone). Deze crème moet matterend werken, en he sure does! Dat kan ik wel zeggen, omdat ik dat direct merkte toen ik in de spiegel keek. De crème is groen, voor jullie idee, en ik wist niet goed wat ik daar van moest denken. Hij ruikt wel lekker en trekt snel in. Mijn eerste indruk van de crème is dus positief, maar om een goed beeld te krijgen zou ik hem toch langer moeten testen.
De fullsize van de Pore Refining Fluid kost €10,05 voor 30ml.





Dit kleine schattige nagellakje van China Glaze zat ook in de box deze maand. Het is een hele lichtroze kleur met fijne glittertjes en heet 'Bridezilla'. Persoonlijk had ik een andere kleur gekozen voor de winter, een meer donkere tint, maar ik kan me ergens wel voorstellen waarom deze erin zit: 'Bridezilla' heeft een frosty finish. Klinkt winters, of niet? Ik ben persoonlijk niet fan van dit lakje, ik hou meer van creamy finishes. Wat een pluspunt is aan dit lakje is dat hij vrij snel droogt, maar hij heeft wel meer dan twee laagjes nodig (ik heb er twee aangebracht op de foto) wil hij goed dekken. Verder is hij denk ik ook wel heel leuk als topcoat!
Een fullsize lakje van China Glaze kost €5,95.


Na het testen van een andere droogshampoo was ik nog geen echte fan, maar ik ging het testen van een ander merk niet uit de weg! Wat me opviel was dat deze droogshampoo geen tijd nodig had om in te trekken, maar gewoon een beetje door het haar gemasseerd moest worden. Ook de geur vond ik direct prettig, niet zo kunstmatig en sterk, maar gewoon heel neutraal! Pas wel op met zwarte kleding, want mijn zwarte shirt zat helaas een beetje onder de vlekken. Deze kreeg ik er wel vrij makkelijk af, maar dat kostte me wel weer tijd, en dat willen we niet met droogshampoo! Mijn haar leek echter wel direct een stuk minder vet en iets blonder. Dit product vind ik goed en fijn! 
Een fullsize Batiste droogshampoo kost €5,45 voor 200ml.

Dit was dan de By Vicky Box van december! Aangezien dit een box voor de winter is, hadden we verwacht dat er wat meer winterproof producten in zouden zitten, maar helaas viel dat een beetje tegen. Dit had net zo goed een box voor in de lente kunnen zijn. Wel zit er genoeg diversiteit tussen de producten én zijn ze fijn, dat is natuurlijk altijd een pluspuntje.

Wat vind jij van de By Vicky Box van deze maand?

Je kunt de box bestellen op www.byvicky.nl














 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage