12/25/2012

CD-stash - December 2012




CD's heb je nooit genoeg, dat leer ik wel van mijn vader. Hij heeft rond de vijfhonderd CD's, en koopt er vaak nog eentje bij. Zijn hoeveelheid vind ik toch wat te ver gaan, maar ik kan ergens wel begrijpen wat hij er zo leuk aan vindt. Het kopen van een CD geeft echt een goed gevoel vind ik, waarna ik de nieuwe aanwinst grijs draai, terugzet in mijn mini-kastje, en na een tijdje komt hij weer terug in mijn CD-speler. De laatste tijd begin ik de charme van CD's nog meer te ontdekken, en er zijn in een paar maanden tijd dan ook een aantal favorieten bij gekomen. In dit artikel laat ik mijn CD-stash zien. Mijn stash liet ik een tijd terug ook zien, klik hier om te vergelijken.
In mijn rekje staan 19 CD's, en verder heb ik nog veel CD's van K3, Kinderen voor Kinderen etc, maar die heb ik verbannen uit mijn kamer. De meeste van deze stash luister ik geregeld of af en toe. Soms vergeet ik eentje een tijd, maar kom ik er na een tijd weer op terug. Ik vind het ook leuk om te zien hoe mijn muziek-smaak is veranderd. Eerst was ik helemaal into Rihanna, nu ben ik meer van Ed Sheeran, Passenger en The Script. Rihanna kan ik echter ook nog waarderen. Ik heb een gevarieerde stash.




Als eerste drie CD's die vrij nieuw zijn, en die ik allemaal veel luister: Passenger - All the little lights, Ed Sheeran - + en Taylor Swift - Red. Als één van deze CD's toevallig in mijn CD speler zit kan het zomaar voorkomen dat ik elke dag naar dezelfde muziek luister. Van Taylor Swift word ik vrolijk, Passenger is lekker rustig en Ed Sheeran is een combinatie van die twee.







Dan: Adele - 21, The Script - #3 en Chef'Special - One for the Mrs. Chef'Special heb ik twee keer live gezien, een keer bij TT-festival in Assen en een keer bij een kleiner festival in Schipborg, en na die tweede keer wilde ik persé de CD hebben. Hij is gesigneerd, wat ik toch wel heel vet vind. The Script luister ik héél vaak, om me voor te bereiden op het concert en Adele vind ik ook nog steeds erg mooi. Ik hoop dat ze snel haar derde album gaat uitbrengen.




En daar is Rihanna! Van Rihanna ben ik jaren lang een echte fan geweest, en nog steeds kan ik haar muziek goed waarderen. Alle CD's van haar zijn zó anders! Toch vind ik de oudste van de vier, Good Girl Gone Bad, toch het leukst denk ik. Verder zie je Pixie Lott - Mama do en een gewonnen CD van Qmusic: 5 Jaar het foute uur. Van die laatste luister ik alleen de 5e CD, want daar staan kerstliedjes op!



De volgende drie CD's uit mijn collectie zijn David Guetta - One Love, Miss Montreal en The Script. Het album van David Guetta is echt de grootste miskoop op het gebied van CD's voor mij. Ik liet me op dat moment leiden door de leuke aanbieding (hij was iets van €5) maar ik vind hem echt niet leuk. Miss Montreal vind ik nog steeds erg leuk en The Script: daar heb ik nu wel genoeg over gezegd ;)







Daar zijn de andere albums van Rihanna: Talk that talk, Rated R en Loud. Alle drie zijn heel anders, maar allemaal vind ik ze leuk. Bij Talk that talk kan ik op de één of andere manier erg goed leren, Loud is lekker vrolijk en Rated R is me soms toch iets te depressief. Dat is het album uit de tijd van het drama met Chris Brown. Tsja.




Christina Aguilera - Keepss gettin' better, Pink - Funhouse en Adele - 19. Van dit rijtje vind ik Christina Aguilera ook niet zo leuk meer. Op het moment dat ik de CD kocht ging ik door een huge fanperiode van zo'n twee weken... Adele vind ik ook erg leuk nog steeds, en ik vind het leuk om te vergelijken met 21, waarin ze echt een stuk beter is geworden. Nog beter dus. De CD van Pink is een kopietje van Floor, in de tijd dat ze daar nog naar luisterde, en die is lekker vrolijk en leuk.

Dit waren al mijn CD's, ik vind het leuk om ze zo op een rijtje te hebben en dit artikel inspireerde me weer om wat onder-het-stof-liggende albums opnieuw te luisteren.

Heb jij veel CD's? 













(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage