12/06/2012

Cooks - Peanutbutter Oreo Cupcakes!


Vorige week (of zelfs al twee weken geleden) plaatste ik een post met welke recepten ik nog uit wilde proberen. Daar stond ook het recept voor Peanutbutter Oreo Cupcakes bij! Mijn hele gezin gruwt van het idee, maar ik was toch wel heel nieuwsgierig hoor. Ik ben een pindakaas-, Oreo-, en brownieliefhebber, dus ik hoopte op het beste. Ik ging aan de slag met dit recept. Het is heel makkelijk om te maken, dus ik ga het jullie ook stap voor stap uitleggen!

1. Zoek al je ingrediënten bij elkaar! Je hebt alleen browniemix (ik heb die van de AH), twee rollen Oreo's en pindakaas nodig. En oh ja, natuurlijk ook vormpjes en een kom waar je de browniemix in maakt.


2. Verwarm de oven voor. Volgens het recept verwarm je de oven voor op 180 graden (voor een elektrische oven). Je kunt ook de aanwijzingen op het pak van de browniemix volgen.


3. Maak de browniemix volgens het pak.


4. Pak een koekje en smeer daar een laagje pindakaas op. Stapel er vervolgens nog een koekje bij op en smeer daar bovenop ook weer een laag. Zo heb je een Oreo-pindakaas toren!


5. Plaats alle torentjes in het midden van de cupcakevormpjes en doe in elk vormpje ongeveer twee eetlepels van de browniemix erbij.


6. Zet de cupcakes in het midden van de oven. Bak ze gaar op 180 graden in ongeveer 20 minuten. Laat ze daarna afkoelen.


Wat natuurlijk ontzettend belangrijk is bij cupcakes, is of ze lekker zijn of niet. Ik had maar niet te hoge verwachtingen, want stel je voor dat ze ontzettend vies zouden zijn! Gelukkig viel dat erg mee, ik vond ze zelfs erg lekker! Ze zijn wel ontzettend vullend met al die koek en pindakaas, maar zo smeuïg en knapperig tegelijk. Mjum.





Check hoe cool deze cupcakes eruit zien als je ze doormidden snijdt! Net een klein taartje met allemaal laagjes. Alleen om het uiterlijk zou ik ze al maken.



Ik heb er zeker van genoten, om ze te maken en natuurlijk ook om ze op te eten. Deze cupcakes zijn echter geen aanrader als je niet van Oreo's of pindakaas houdt. Maar als je er een liefhebber van bent net zoals ik, moet je ze zeker eens proberen! Het kan bijna niet mislukken ;)

Wat vind jij van deze Peanutbutter Oreo Cupcakes? Zou jij ze maken?













  (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage