12/03/2012

DIY - studded denim vest


Zoals jullie zaterdag al in 'My life in pictures' konden zien, heb ik toch maar mijn spijkerjasje gepimpt. Sinds Fleur dit had gedaan, bedacht ik me dat ik ook nog een oud spijkerjasje had liggen die ik nooit droeg. Dat vroeg om een DIY! Op onder andere LookBook zag ik zo veel coole outfits met denim giletjes met studs, dat ik besloot mijne ook te destroyen en er een heel nieuw kledingstuk van te maken. In dit artikel ga ik stap voor stap uitleggen hoe ik dit heb gedaan.


1. Dit is het jasje voordat ik ik de schaar erin zette. Ik vond de kleur te oubollig en het model zat ook niet echt mooi, dus hier moest iets aan veranderen. Ik knipte de mouwen er langs de naad af.
Tip: het is leuk om nog een klein randje over te houden, zodat je die een beetje rafelig kan maken voor een stoer effect.




2. De tweede stap is het bleken van het giletje. Je kan het ombre doen zoals Fleur, maar ik koos ervoor om hem helemaal te bleken. Zoals je ziet ging het vrij lastig, met gebrek aan genoeg bleek en een te kleine emmer waardoor ik hem er echt in moest proppen. Ik weet niet meer hoe lang het giletje in de emmer heeft gelegen, maar ik gok rond een half uur of nog zelfs iets meer. Uiteindelijk is hij niet egaal gebleekt, waardoor ik hem meteen het liefst in de prullenbak wilde gooien, maar later besloot ik dat ik hem stiekem toch wel cool vond.
Tip: trek plastic handschoenen aan en doe een raampje open voor ventilatie! Geloof me, bleekdampen inademen is niet echt prettig ;)



3. Het studden van het giletje kon beginnen. Ik koos ervoor om de studs op de schouder te plaatsen, maar je kunt ze natuurlijk ook op de borstzakjes doen, of op de kraag. Dit zijn studs die ik op eBay kocht, bij deze verkoper. Je drukt ze in de stof en dan vouw je de haakjes om zodat ze goed blijven zitten. Ik gebruikte voor elke kant 9x4 studs.
Tip: gebruik een metalen voorwerp, zoals een schaar, om de haakjes stevig in de stof te drukken. Je wilt niet dat je shirtjes eraan blijven haken!


En dat is hoe je zo'n stoer giletje maakt! Eigenlijk heel simpel, right? Uiteindelijk ben ik nog hartstikke blij met dit ding. Het is in ieder geval een waar statement piece met de studs. Nu een hele tijd wachten op de lente, zodat ik hem met een stoer t-shirt aan kan trekken!




Wat vind jij van dit studded denim vest? Zou je het zelf ook maken?













(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage