12/28/2012

Happy Things #2

Om mij heen hoor ik veel gesnotter en verhalen van mensen die ziek zijn. Het lijkt alsof Nederland een verkoudheids-epidemie heeft! Het te kort aan zonneschijn en vitamines daardoor laat veel mensen ziek zijn. Ook ik loop lekker verkouden rond. Met Lisa, Soesja, Marieke en Floor zou ik uitgaan in Groningen, en daarna zouden we met zijn allen bij mij thuis slapen. Gisterochtend werd duidelijk dat de helft zich niet zo lekker voelde, of in ieder geval niet goed genoeg om uit te gaan. Diehard Marieke en Soesja zijn nog wel gegaan, en ik meette ze nog even bij de V&D in Groningen, omdat ik daar ook was. Op de terugweg in de bus tikte ik dit artikeltje voor een deel al op mijn mobiel, waarin ik zonnige, positieve dingen naar voren laat komen. Klaar? Hier komen ze!

Tumblr_mfm8ywqh1r1rybxx3o1_500_large

1. Postcrossing
Ik ben op dit moment helemaal into Postcrossing. Ik heb al kaartjes gestuurd naar Duitsland, Amerika, Rusland, Oekraïne en Taiwan. Ik vind het heel leuk om ze te schrijven, maar het krijgen van kaartjes uit verre landen lijkt me nog veel leuker! Ik kan niet wachten tot ik mijn eerste kaartje krijg!

2. Spelletjes doen
De kerstvakantie is altijd de vakantie dat ik me het minst verveel, en ook het minst achter de computer zit. Wat ik allemaal doe? Lezen, creatief bezig zijn, buiten zijn, shoppen én spelletjes doen! Samen met mijn zusje doe ik in de vakantie vaak spelletjes. Kaarten, monopoly en de Davinci Code, alles komt voorbij. Het is gezellig om te doen.

575106_175267282613861_1864041192_n_large

3. Pandabeertjes! 
In het wild zou ik ze toch liever niet tegenkomen, maar op plaatjes zijn ze zó schattig: Pandaberen. Bij mijn WeHeartIt plaatjes komen heel vaak Pandaberen voorbij. Bovenstaand plaatje heb ik als achtergrond op mijn mobiel gedaan. <3 p="p">
4. Sostrene Grene
Toen ik door Groningen liep wilde ik per se even langs het nieuwe winkeltje 'Sostrene Grene', een soort Deense Xenos. Toen ik er binnen kwam viel ik regelrecht de hemel in (als dat mogelijk is...). De inrichting van het winkeltje stemde mij ten eerste al goed: Houten kistjes met de producten erin, leuke spreuken op bordjes en kleine prijsjes. Ik pakte een mandje, en wist mijn aankoop te beperken tot een zeepje en 4 leuke postkaartjes. Maar er is veel meer, van knutselspulletjes tot thee! Dit wordt, helaas voor mijn geld, mijn nieuwe, favoriete winkeltje. Voor de Groningen insiders: Het winkeltje zit op de Grote Markt, naast de Expo!




Tumblr_m1f412b2xn1qk4x55o1_500_large

5. Graffiti tekeningen
Ik heb al een tijd een 'obsessie' voor graffiti-kunst. Als ik over de snelweg rijd, kan ik het niet laten om naar buiten te gluren om te kijken of er ergens een kunstwerk is. Ik doe mijn CKV eigen thema ook over straatkunst, want dat is gewoon iets wat ik erg interessant vind. Zoek maar eens plaatjes op op WeHeartIt, dan wordt je blij!



6. MKTO - Thank You
Wat een geweldig nummer vind ik dat. Keer op keer word ik er vrolijk van, het werkt echt. Ik heb lang op internet gezocht wie de zangers waren van dit nummer, want ik kon het eerst nergens vinden.


484218_3526668224814_870777066_n_large


7. Slapen
Het is toch niet voor niets vakantie? Ik ga wel iets later naar bed dan normaal, uiteraard, maar ik slaap ook zo'n drie uur langer uit dan normaal. Ik ben geen échte uitslaper, want om een uur of 10 is mijn laatst dat ik beneden ben in vakanties. Zo slaap ik wel uit, maar heb ik ook nog wat aan mijn dag.

8. De geboekte vakantie en andere vooruitzichten
Eerste kerstdag bereikten we het toppunt van zin in zomervakantie, dus boekten we onze vakantie. We gaan eerst een week naar Oostenrijk, voor het actieve gedeelte van de vakantie. Wandelen, raften, fietsen en genieten van de hoge bergen. Daarna gaan we naar ons geliefde Italië, vlakbij Lucca en Pisa én redelijk dicht bij het strand. Ik kan niet wachten om er weer te zijn. Ik zit met mijn hoofd nog steeds een beetje in de vakantie. De terugweg wordt relaxed, want we nemen de auto-slaap-trein terug. Dat lijkt me leuk!
Ook heb ik zin in morgen. Met mijn ouders en zusje ga ik een dagje naar Amsterdam met de trein. We willen naar Albert Cuijp en even shoppen, en 's middags gaan we naar het Wereld Kerst Circus in Carré. Ik heb er zin in!

Wat zijn jouw blije dingen van het moment? 













(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage