12/08/2012

New In - externe flitser!


Ik was hevig aan het brainstormen voor Sinterklaascadeaus. Toch lastig, als je eigenlijk al heel veel leuke dingen hebt! Een halfjaar geleden wilde ik graag een nieuwe lens voor mijn camera, maar dat idee is toen een beetje verwaterd. Tot ik op het idee kwam om voor een externe flitser te sparen! Ik zag vorig jaar al bij een aantal bloggers dat ze een zo'n flitser hadden gekocht vanwege de donkere middagen. Eigenlijk een ontzettend goed idee! Ik vroeg daarom aan Evelien welke zij me aan kon raden, en toen wees ze me op de Canon 430EX II. Omdat hij nieuw wel vrij duur was, besloot ik hem op Marktplaats op te zoeken. Daar sloot ik een deal voor €170,-, en nu is dit schatje van mij.


Eerst mopperde ik altijd als het weer donker werd vroeg in de avond. Dan was ik namelijk altijd gewezen op de flitser die zit ingebouwd in mijn camera. Helaas krijg je daar niet de mooiste resultaten mee en daarom vond ik het echt hatelijk om te gebruiken. Met deze externe flitser echter, kan ik het flitslicht weerkaatsen tegen het plafond of de muur, waardoor de schaduwen veel minder hard worden en het licht heel erg in de buurt komt van daglicht. Deze flitser kan ik helemaal omhoog draaien, maar ook nog naar links en naar rechts, zodat ik nog wat meer kan experimenteren met flitslicht. Ook kan ik de lichtsterkte instellen, zodat ik niet altijd vast zit aan keihard flitslicht.


Ik heb een aantal foto's gemaakt met mijn ingebouwde flitser gemaakt en een paar met mijn externe, zodat jullie het verschil kunnen zien. Op het eerste gezicht lijkt het verschil misschien minimaal, maar ik zie toch wel degelijk dat op de linkse foto's het licht veel mooier verdeeld is over het (nogal random) object dan op de rechtse foto. See for yourself!



Pretty hè? Ik wist al dat het een mooier resultaat op zou leveren, maar dit had ik helemaal niet verwacht.
Ik HOU van dit ding! Ik ga er nog heel veel mee experimenteren (en ook goed de gebruiksaanwijzing lezen ;), en er binnenkort hopelijk ook andere foto's mee maken.

Ben jij ook zo impressed door dit ding? Zou je er zelf één aanschaffen?













(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage