12/20/2012

The Winterlicious TAG!

We kunnen er niet om heen: het is definitely winter. Hoewel het, op dit moment, regent, hebben we toch wel wat Kerst-gevoelens in onze buikjes. Heel toevallig dat Tedje ons tagde met de 'Winterlicious Tag', een tag die helemaal in het teken staat van de winter en Kerst. 



1. Wat is je favoriete winter nagellak?
Floor: ik vind het leuk om juist felle lakken te dragen in de winter (en eigenlijk het hele jaar door), maar mijn favoriet is toch een echte donkere vampy kleur. Hij heet 'Caught on the Red Carpet' en je ziet hem boven op de foto. Als dit geen winters lakje meer is...
Marjolein: in de winter hou ik van winterse kleuren als donkerblauw, rood, grijs of zwart. Mijn favoriete winter nagellak is nummer '850' van de HEMA. Deze prachtige indigo kleur hangt tegen het zwart aan en heeft mooie glittertjes. Hieronder zie je een foto van mijn favoriete winter nagellak.


2. Wat is je favoriete winter lip product?
Floor: mijn favoriete lip product in de winter is zeker weten lippenbalsem. Ik gebruik op dit moment twee verschillende, een Watermelon Lipsmacker en een vanille lippenbalsem van H&M. Qua lipstick vind ik het leuk om voor donkere kleuren te kiezen, bijvoorbeeld 'Tell Me a Berry-Tale' van Catrice.
Marjolein: daar hoef ik geen seconde over na te denken! Mijn favoriete lip product is mijn 'Balmi' in de smaak kokos. De leuke ronde verpakking geeft vaak verbaasde gezichten, maar daarnaast is het ontzettend verzorgend én heeft de lipbalsem een heel fijn geurtje. 

3. Wat is je meest gedragen winterse kledingstuk?
Floor: truien, jumpers, sweaters, hoe je ze ook wilt noemen, ik hou ervan. Ze zijn lekker makkelijk, warm én stylish! Mijn absolutie favoriet is mijn kruisjestrui, hoe kan het ook anders.
Marjolein: de blazer. Ik heb vier kleuren in mijn kast hangen, en wat mij betreft mogen dit er nog veel meer worden. Blazers staan overal leuk bij, en als het kouder is kies ik ervoor om een shirt met lange mouwen eronder te dragen. Een blazer zit niet altijd heel lekker, dus als ik in een chill bui ben kies ik voor een simpele trui.


4. Wat is je meest gedragen winterse accessoire?
Floor: bij winter denk ik meteen aan sjaals. Mijn circle scarf van de Hema heb ik verreweg het allermeest gedragen. Hij is warm, maar niet te (ik krijg het al snel warm op de fiets), en hij past overal bij. Verder vind ik mijn berenmuts ook nog amazing, maar die heb ik nog niet zo vaak op gehad.
Marjolein: handschoenen zijn onmisbaar voor een stoere naar-school-fietser als ik. Ik hou dan ook heel veel van mijn donkergroene, gevoerde wanten van de HEMA. Zo lekker en leuk.

5. Wat is je favoriete winterse drank?
Floor: chocolademelk met slagroom. Like dûh.
Marjolein: Like dûh inderdaad. Of Latte Macchiato. Of thee.

6. Wat is je ‘all time favorite’ kerst film?
Floor: dit is wel een lastige! Ik vind 'Love Actually' heel erg leuk, maar ik kan ook genieten van 'Home Alone' of 'The Grinch'.
Marjolein: de meeste ontzettend zoete kerstfilms sla ik liever over, maar als traditie kijk ik op kerstavond altijd 'The Muppet Christmas Carol', en die vind ik erg leuk.





7. Wat is je favoriete winterse geurkaars?
Floor: ik brand geen geurkaarsen, maar soy scents en geurolie. Mijn favoriet is mijn 'Christmas Berry' geurolie. Hij ruikt kruidig, warm en doet me helemaal denken aan Kerst. 
Marjolein: ik heb net als Floor ook geen geurkaarsen, maar mijn favoriete geurolie is 'Vanille'. Dit meng ik met redelijk veel water, zodat het geurtje lekker subtiel is. Ook vind ik de soy scent waarvan ik de naam niet weet erg lekker, hij ruikt een beetje naar tuin.  

8. Wat is je favoriete Kerst eten?
Floor: pff, weer zo'n moeilijke vraag. Ik ben eigenlijk gauw tevreden, ik ben niet fan van een huge kerstdiner. Gourmetten is dan misschien heel cliché, maar wel ontzettend lekker!
Marjolein: ik hou van een standaard kerstdiner met rollade, cranberry-saus, lekkere aardappeltjes en  groenten. En als toetje een heerlijke creatie. Lekker lang aan tafel zitten vind ik gezellig. 

9. Wat is je favoriete kerstmis decoratie van dit jaar?
Floor: mama zet altijd een aantal kerst decoratie dingetjes neer, zoals een kerstman, nepsneeuw en sneeuwballen voor het raam, maar het toppunt is natuurlijk wel de mooie kerstboom die we - hopelijk - nog gaan opzetten deze week.
Marjolein: het kleine kerstboompje dat op mijn kamer staat, en de kersthoek in de woonkamer. In deze kersthoek zijn leuke houten kerstfiguren, kaarsjes en lampjes. Gezelligheid! 




10. Wat staat er bovenaan je wishlist voor kerstmis?
Floor: op dit moment vind ik het heel lastig om iets voor mijn wishlist te verzinnen, maar een mooie ring of ketting is altijd goed :)
Marjolein: meer cliché dan mogelijk is: Een witte kerst. Of als dat er niet is een lekker zonnetje en gezellige dagen. 

11. Wat zijn je plannen voor de kerstvakantie dit jaar?
Floor: at first ga ik eens lekker uitslapen. Dat heb ik wel nodig na zulke drukke weken op school! Dinsdag en woensdag ga ik lekker Kerst vieren met mijn familie, en donderdag komen Soesja en Lisa naar ons toe om samen met ons en Marieke eens de party animals uit te hangen. Ook wil ik schaatsen - als dat überhaupt kan - en natuurlijk ga ik ook lekker Oud&Nieuw vieren, maar waar en hoe weet ik nog niet.
Marjolein: ik ga deze vakantie met een combinatie van lekker thuis uitslapen, series kijken, lezen, creatief bezig zijn en opruimen en leuke dingen doen. Zo ga ik Kerst vieren met mijn familie, gaan we lekker uit (zoals Floor al beschreef), ga ik een dagje naar Amsterdam en lekkere taarten bakken. Ik kan niet wachten.

Wat vind jij leuk aan de winter? En hoe ga jij je kerstvakantie spenderen?













 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage