1/18/2013

Dromen

Tumblr_mg81qynxml1qem94eo1_500_large_50ef46829606ee478b56acdf_large

Dit artikel gaat niet over míjn dromen, maar over het soort dromen wat iedereen 's nachts doet. Het is een totaal ander artikel dan normaal, en daarom vind ik het best een beetje spannend om te maken. Ik vind dromen een heel interessant onderwerp, en ik vind het ook leuk als ik mijn droom de volgende dag nog kan na-vertellen. Via StumbleUpon kwam ik op een site met feiten over dromen, en daarna heb ik verdere research gedaan, om jullie wat leuke feitjes over dromen te vertellen. Ik hoop dat je het leuk vindt.
90% van je dromen vergeet je 
Wat zou het leuk zijn als je elke ochtend rustig kon na vertellen wat je gedroomd had, toch? Helaas vergeet je na 5 minuten wakker zijn al de helft van de dromen, en na 10 minuten ben je 90% kwijt. Het komt maar heel af en toe voor dus, dat je nog precies weet wat je gedroomd hebt. Er zijn manieren om het beter te kunnen onthouden, bijvoorbeeld direct als je wakker bent opschrijven waar je droom over ging.

In onze dromen zien we alleen gezichten, die we al kennen
Hoe creatief we misschien ook zijn, in dromen verzinnen we geen nieuwe gezichten. Misschien denk je dat die enge man in je droom een complete vreemdeling was, maar het kan maar zo zijn dat het de man was die aan de kassa van de supermarkt zat, of de man die je voorbij fietste. Ik vind het eigenlijk bést een eng idee!



Dream-add-more-tags-clouds-come-true-favim.com-593228_large
Dromen zijn niet altijd in kleur
Het zijn er niet veel, maar toch droomt 12% van alle mensen in zwart-wit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of ik in zwart-wit of in kleur droom, want ik besef me nooit goed dat ik droom. Ik kan het soms wel navertellen, maar het lijkt nooit levensecht, ofzo.

Mannen dromen vooral over mannen
Terwijl de dromen van vrouwen 'gespeeld' worden door gelijk aantal vrouwen als mannen, komen in de dromen van mannen vrijwel alleen andere mannen voor.

Tumblr_mgketlgt8u1rmq5roo1_500_large

Een mens besteed 6 jaar van zijn leven aan dromen
Dan een feitje wat ik eigenlijk helemaal niet hoefde te weten, omdat ik daardoor het gevoel krijg dat ik, terwijl ik slaap, héél veel andere dingen had kunnen doen. Maar het is ook wel weer grappig om te weten dat je zo'n 6 jaar uit je leven gewoon lekker ligt te snurken en je gedachten even op een rijtje zet in een leuke/enge droom.

Nog wat kleine feitjes...
1. Vieze geurtjes leiden vaak tot onprettige dromen.
2. Creatieve mensen onthouden meer van hun dromen.
3. Het spelen van computerspelletjes helpt je om je dromen te kunnen besturen.

Naast de dingen die ik in dit artikel genoemd heb, kwam ik ook héle rare dingen tegen over dromen. Dingen die gewoon écht niet waar kunnen zijn. Ik weet natuurlijk ook niet zeker of bovenstaande feitjes waar zijn of niet, maar ik vond het wel leuk om ze op te zoeken en het te reflecteren op mezelf.

Wat weet jij over dromen? 












(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage