1/20/2013

Food in de toetsweek

Als je de titel leest raadt je het misschien al: het is toetsweek. Ik hoef gelukkig alleen morgen nog maar twee toetsen te maken, en daarna is het eerste half jaar van vwo5 al voorbij. Dat gaat zó snel! In de toetsweek leer ik altijd veel, maar niet zo veel dat ik de hele week als een kluizenaar op mijn kamer zit. Ik ben veel eerder vrij waardoor ik elke dag lekker thuis kan lunchen, en dat is hét moment waarop ik fijn andere dingen kan eten dan mijn boterham met kaas van normaal. Ik heb elke dag mijn lunch en sommige tussendoortjes op de foto gezet (met mijn mobiel) en die ga ik nu aan jullie laten zien!

Maandag



De eerste dag is altijd even inkomen met de toetsen, maar de toetsen van maandag gingen wel goed! Zondag avond had mama lekkere goulash soep gemaakt, en wat over had at ik lekker maandag op. Daarbij nam ik een boterham zonder beleg, die ik in mijn soep dip.

Dinsdag


Dinsdagochtend hoefde ik pas om 11 uur op school te zijn voor mijn toets economie (die ging ook echt goed!) en nam ik dus de tijd om te ontbijten met twee boterhammen, en na het douchen een lekker appeltje. Ik heb in de toetsweek een goede combinatie tussen héél veel fruit en snoepjes gehad, dus het is best prima.



Toen ik naar huis fietste had ik helemaal niet het plan om iets te kopen, maar toen de Jumbo in mijn ooghoek verscheen kon ik me niet inhouden. Ik kocht een zakje krentenbollen, zuiveldrank en ...





... Het beste toetje ooit! Ik had deze week ook een behoorlijke behoefte aan  chocolade en dit toetje kon ik écht niet weerstaan. Twee soorten chocola door elkaar, mousse, jum!


Tijdens het leren van Duits kwam mama mij deze heerlijke appel-peer-banaan-sinnaasappel-citroen smoothie brengen. Deze week heeft ze me drie keer eentje gebracht. Lekker én gezond :D

Woensdag

Woensdag was het ongeveer -5 en extreem mistig, waardoor ik als een soort bevroren sneeuwpop thuis aankwam. Ik had alleen maar behoefte aan  iets warms, dus werd de lunch een tosti met een kopje Cup-à-soup. Lekker.




De tekst op deze chocolade reep beschreef precies mijn gevoelens. Helaas hadden ze ook gelijk met 'Opletten hoor, je bent zo bij het laatste stukje!'. Maar de reep was wel erg lekker en omdat het pure chocola is, is het iets gezonder.

Donderdag



Donderdag was mijn vrije dag in de toetsweek, omdat ik geen M&O, Maatschappijwetenschappen en biologie heb. Ik vond het wel tijd worden om mijn dagelijkse ontbijt even op de foto te zetten: Twee boterhammen met hagelslag! Veel mensen denken er waarschijnlijk anders over, maar een ander broodbeleg dan hagelslag kan ik op de vroege ochtend nog niet waarderen, maar wel heb ik altijd heftige honger. Dit dus.

Kaasjpannenkoeken als lunch. Ik at met papa en Suzanne en maakte voor iedereen één met kaas en nog een paar gewone. Ik hou van pannenkoeken. Met poedersuiker/stroop/nutella/jam/kaas.

De tafel met de stapeltjes pannenkoeken. Eigenlijk wilde ik heel veel bakken zodat ik de volgende ochtend kon ontbijten met pannenkoeken maar het meel was op.

Kopje thee bij het leren beïnvloed best wel mijn leerprestaties. Zonder dat ik iets eet of drink verveel ik me zo snel tijdens het leren, maar af en toe een slokje thee helpt me daar heel goed bij.

Vrijdag


Geroosterd brood met Nutella!

Dat was het eten wat ik zoal eet in de toetsweek. Ik ga volgende week de lekkere lunches echt weer missen. In de toetsweek bedacht ik meestal terug op de fiets wat ik zou gaan eten, en dat sleepte me door de kou heen.

Als je een toetsweek hebt gehad: hoe ging het? En als je nog moet: veel succes! 













(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage