1/15/2013

Mijn blog-inspiratiebronnen

Mensen die niet goed snappen wat bloggen precies is vragen me vaak dit: 'Maar wat zet je dan allemaal op je blog? Hoe doe je dat elke keer weer?' Soms probeer ik het uit te leggen, maar soms weet ik er ook geen antwoord op. Wat in ieder geval helpt zijn goede inspiratiebronnen, die me elke keer weer ideetjes geven voor een blogartikel! Ik ga ze vandaag aan jullie voorstellen.


People, WeHeartIt. WeHeartIt, People! Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand deze geweldige site nog niet kent, maar stel dat je het nog niet kent: Het is een site met geweldige afbeeldingen van uiteenlopende afbeeldingen. Mocht je een keer geen zin hebben om een foto te maken voor een blogpost: WeHeartIt. Zoek je inspiratie voor outfits? WeHeartIt! Ik gebruik de site heel veel, en ben er ook veel uren te vinden. Je kunt er mensen volgen die ook weer leuke plaatjes hearten. Ik haal hier veel inspiratie vandaan. Soms zie ik een plaatje en denk ik: 'Ojaaaa, daar kan ik nog een artikel over maken!'

Over Stumbleupon.com heb ik al eens iets geschreven. Op deze site 'stumble' je door je aangevinkte interesses heen. Zo ontdek je de meest verschillende en leuke sites. Ik zit niet dagelijks op deze site, maar als ik inspiratie nodig heb ga ik altijd even kijken. Tijdens het maken van deze printscreen kwam ik ook weer iets leuks tegen, dus dat staat binnenkort op jullie te wachten. Oja, en er staan altijd hele lekkere recepten op.

Bloglovin' kent bijna iedereen denk ik ook wel. Ik volg hier zo'n 50 blogs, waar ik ook vaak geïnspireerd door word. Ik neem nóóit een artikel van iemand over, maar dingen als Tags, projecten, recepten of DIY's vind ik vaak op blogs. Ik zou echt niet weten wat ik zonder mijn favoriete blogs moet!



Mijn eigen leven is gelukkig ook iets waar ik veel inspiratie vandaan haal. Soms beleef of zie ik dingen die ik gewoon móet delen op SweetHippo's. Ook de aankopen die ik doe leiden vaak tot een artikeltje, in de vorm van een review of een shoplog. Ook hou ik van Personal artikeltjes, dus af en toe schrijf ik gewoon dingen die in me op komen of waar ik me op dat moment mee bezig hou!

Ik denk dat bovenstaande dingen wel de belangrijkste inspiratiebronnen waren die ik vaak gebruik voor het verzinnen van artikelen! Ook gebruik ik vaak een vel papier om de inspiratie te laten binnendruppelen. Ik ga dan een tijdje brainstormen en zet daarna netjes op een rijtje welke artikelen ik kan maken. En jullie, volgers, inspireren mij natuurlijk ook met jullie leuke reacties en soms suggesties. Thanks for being there! 












(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage