1/12/2013

Pixum fotoboek - 2012 in foto's

Laatst kregen we een mailtje in onze inbox van Pixum. Deze naam kwam ons meteen bekend voor, want we hadden al een aantal reviews gelezen over fotoboeken en canvassen van deze fotowebshop. Ik vond het ontzettend leuk dat ze ons benaderden, want foto's bij elkaar verzamelen vind ik heel tof om te doen. Vandaar dat ik koos om een fotoalbum te maken, zodat ik (bijna) al mijn foto's uit 2012 bij elkaar zou hebben. Foto's inplakken is ook leuk, maar kost veel tijd, en daarom is digitaal een album maken echt een uitkomst!


Je kunt bij Pixum kiezen uit verschillende formaten voor fotoboeken. Er zijn vierkante boeken, maar ook 'staande' en 'panorama' boeken. Ik koos voor de laatste, in een 28×21 formaat. Je begint bij 26 pagina's, maar je kunt wel tot 156 pagina's met foto's maken. Ik koos gewoon voor 26 pagina's, en besloot om dan meerdere foto's op een pagina te maken. De software waarmee je je fotoboek in elkaar kon zetten werkte prettig, maar soms was het wel even moeilijk hoor. Zoveel keus voor layouts en achtergronden, en dan kun je ook nog kiezen of je gewoon papier, hoogglans papier of fotopapier wilt! Je kunt veel zelf bepalen, je zit niet aan een bepaalde look vast. Ik koos voor fotopapier voor een (hopelijk) goede weergave van de kleuren en scherpte.



Ik had zoveel foto's om in mijn fotoboek te verwerken! Ik wilde sowieso foto's van meets erin, en dan zou ik ook nog wat foto's uit mijn 'portfolio' van 2012 erin doen. Ik bladerde door al mijn afbeeldingen heen en koos de leukste uit. Wat ik heel leuk vond aan de fotoverwerkingssoftware, was dat je verschillende paginalayouts kon kiezen. Strak, of juist speels. Mijn voorkant is nog vrij speels, maar aan de binnenkant is alles mooi strak met een witte achtergrond. Ik zette er ook wat tekst bij, zodat ik zou weten van wanneer de foto's kwamen.


De volgende foto's komen uit het portfolio gedeelte. Hier zit het wat minder op volgorde en staan er ook wat meer random foto's in. Toch word ik ook heel blij als ik naar dit gedeelte kijk!


Niet alleen de foto's zijn leuk, de kwaliteit van het boek is ook ontzettend goed! Hij heeft een mooie, glanzende hardcover, die stevig aanvoelt. De foto's op de voorkant zijn scherp, net zoals de tekst. De kwaliteit van het fotopapier dat is koos is ook helemaal prima. Het papier is heel dik en heeft een mooie kleurweergave en scherpte. Zelfs foto's die ik met mijn mobiel heb gemaakt zien er heel goed uit.

Al met al vind ik dat Pixum een hele fijne webshop is, op alle raakvlakken. De foto's zien eruit zoals ik wilde, de kwaliteit van het boek is heel erg goed en de service is ook fijn. Hoewel ik in de kerstvakantie bestelde en het dus wat langer duurde voordat mijn fotoboek werd verstuurd, kwam mijn boek al binnen één dag na de verzendbevestiging. Omdat de kwaliteit van het boek zo goed is, vind ik hem ook zeker zijn prijs waard. Voor dit formaat boek met 26 pagina's op fotopapier betaal je €32,99, en dan krijg je een mooi stevig fotoboek met goed afgedrukte foto's erin. Ik ben heel erg tevreden!


Heb jij al eens een fotoboek besteld bij Pixum?













Dit product is ons opgestuurd ter review. Dit heeft echter geen
enkele invloed op onze mening en we blijven altijd 100% eerlijk!

 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage