2/10/2013

DIY - Notebook/Diary

Ik heb jullie vast wel eens verteld dat ik een dagboek bij houd. Al vanaf mijn 7e schrijf ik in een dagboek. Of dat nou dagelijks is, of één keer per maand, de dagboeken die ik al vol heb geschreven geven een goed beeld van mijn leven. Het is niet zo dat ik heel erg over gevoelens en gedachten schrijf (wat ze in films en boeken altijd zo extreem doen), maar het is meer wat ik beleefd heb en wat me bezig houd. Het is weer tijd om een nieuw dagboek aan te breken, omdat mijn huidige vol is. Het voelt altijd alsof ik een fase in mijn leven afsluit, om dat zo maar eens dramatisch te zeggen. Aangezien ik de afgelopen tijd bezig ben met het stimuleren van mijn creativiteit, besloot ik om een leeg, kaal en saai notitieboekje eens lekker onder handen te nemen.

















Before! Ik kocht een donker blauw notitieboekje bij de HEMA voor een paar euro's, waar 80 vel in zit. Als ik naar dat boekje kijk word ik vrijwel direct depressief, dus was het tijd om het eens lekker te pimpen en persoonlijk te maken.




After! Zelf ben ik heel erg tevreden met het resultaat. Ik heb dat niet zo vaak met dingen die ik zelf maak of versier, maar dit keer vind ik het echt leuk om er naar te kijken. Wat heb ik gebruikt? Ik plakte een bruin-achtig papier op het dagboek, dat ik op de manier aanbracht alsof je een schoolboek kaft. Door de lijm blijft het goed zitten en verschuift het niet de hele tijd. Het papier heb ik van een draagtasje geknipt, wat mama ooit kreeg bij het kopen van wol (geloof ik). Maar er zijn veel meer winkels die dit soort papieren tasjes hebben, en ook kun je rollen bij de Primera kopen. Het driehoekje met print links in de hoek maakte ik van de kartonnen vellen die ik bij de Action kocht. Dat is zo'n blok, en er zitten verschillende papiertjes op.



Via mijn post-project had ik van Liz de onderzettertjes gekregen (of hoe noem je die witte dingen...) die ik op het papier plakte. Ook had ik nog een kapot en ongebruikt kaartspel liggen, waarvan ik een 10 pakte. Het is niet persé symbolisch waarom ik dit getal heb gekozen. De enige reden die ik kan verzinnen is dat ik in oktober (de 10e maand) jarig ben. Ook kwam Suzanne met plakletters aan, die ik gebruikte voor 'Marjolein' en 'Diary'.







Ken je de tekstjes die op het theezakjeslabel staan van de Albert Heijn? ik dronk Karamel thee tijdens het versieren, en aangezien ik de tekstjes altijd lees kwam ik erachter dat er op mijn theezakje 'mijn moment' stond. Ik vond het wel een toepasselijke tekst voor een dagboek, en daarom plakte ik het koordje op de eerste pagina/omslagpagina/hoe het ook heet. In dit dagboek ga ik namelijk mijn momenten delen. Wauw, dat is filosofisch niet waar?! ;)



De achterkant liet ik lekker rustig. Ik plakte er alleen twee rijen met tape op. Het is het tape dat ik bestelde bij www.postpapierenzo.nl, en ik vind het zo leuk dat ik er zeker nog meer van wil!

Mocht je geen zin hebben om het hele verhaal door te lezen, dit heb ik gebruikt:
- Bruin tasjes papier
- Wasi Tape
- Een karton blok van de Action, met papiertjes met print
- Een plaatje uit de CosmoGirl
- 'Kanten' onderzettertjes
- Plakletters
- Theezakjeslabel

Ik kan niet wachten om te beginnen in dit nieuwe, persoonlijke dagboek! Ik vond het heel leuk om te doen op een druilerige middag met sneeuw. Zo zat ik lekker binnen met een kopje thee en was lekker creatief bezig. Dat voelt toch een stuk beter dan de hele middag achter de computer te hangen.











(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage