2/21/2013

McFlurry M&M Kwarktaart

Marjolein en ik zaten in een saaie les, en ineens was daar het McFlurry M&M kwarktaart recept van Lisanne tegen. Zij toverde een gewone naturel kwarktaart om in mijn favoriete McFlurry. Je kan vast wel begrijpen waarom ik heel benieuwd was naar deze taart. Ik hou van McFlurry's, ik hou van kwarktaart, maar zou ik een combinatie daarvan ook lekker vinden? Ik ging aan de slag en creëerde mijn eigen McFlurry M&M kwarktaart.





Alle dingen die je nodig hebt staan op het pak beschreven: 500 gram kwark, 250 ml slagroom, 125 gram boter, 200 gram tarwebiscuits, en natuurlijk vergeten we de M&M's niet.



Als eerste maak je de bodem. Helaas had ik een mix zonder bodem meegenomen (hoezo bestaan die überhaupt, die bodem is juist zo lekker!) en dus moest ik het doen met verkruimelde koekjes.


De koekjes helemaal verkruimelen ging nogal moeilijk, dus mijn bodem is een beetje mislukt. De volgende keer neem ik gewoon weer kant en klare mee, hihi. Veel makkelijker en lekkerder, hoewel dit ook mjummie was.



Vervolgens maakte ik gewoon de taart zelf volgens de gebruiksaanwijzing. De kwark, slagroom, mix, en water in een kom en mixen maar. En ondertussen een beetje proeven, mmm.


Daarna gooi je verkruimelde M&M's erbij. Ook dit was nogal een werkje, want helaas had ik geen hamer of iets dergelijks bij de hand, haha. Ik moest het dus zo ongeveer één voor één doen. Ik denk dat ik uiteindelijk wel een heel pak erin heb gedaan. Daarna roer je de M&M's erdoorheen. Niet mixen, want dan krijg je waarschijnlijk een heel aparte taart ;)


Als laatste gooi je het mengsel in de vorm. Ik gebruikte een vorm met een diameter van 24 cm, en dat past precies. Ik zette hem voor twee en een half uur in de koelkast. Kwarktaart maken is leuk, maar het wachten is echt killing. Het liefst zou ik meteen een stuk proberen, haha!


Tadam! Het resultaat. Ergens ziet het er heel lekker uit, maar ergens ook weer niet, haha. De bodem was in ieder geval mislukt, doordat ik de stukjes niet klein genoeg kreeg. Maar de taart zelf, oh oh oh. Heerlijk! Het doet me echt een beetje denken aan een McFlurry, als ik eerlijk ben. Gelukkig is de taart niet al te zoet, er zit nog steeds een zurig nasmaakje aan van de kwark.
Ik zou hem zeker aan jullie aanraden, maar dan wel met de kant en klare bodem ;)

Had jij al eens gehoord van deze taart? Zou jij hem zelf ook maken?












 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage