2/03/2013

Mijn (kleine) notitieboekje!

Al een aantal keren liet iemand een reactie achter met de vraag of ik mijn notitieboekje zou willen laten zien. Maar natuurlijk! Ik heb niet één notitieboekje, maar ga vandaag wel maar één aan jullie laten zien. Namelijk het kleine, zwarte boekje dat ik dagelijks gebruik. Ik heb hiernaast ook een dagboek, klein boekje waar ik quotes inschrijf en een notitieboekje dat ik gebruik voor 'moodboards', als een soort stylebook. In dit kleine, zwarte boekje schrijf ik to-do-lijstjes, ideetjes voor het blog en af en toe als ik een creatief moment heb komt dat er ook in. Ik heb hem vaak bij me en vind het fijn om in dit boekje mijn hoofd leeg te maken door middel van lijstjes.





Het boekje komt van de HEMA, en is een 'zakformaat'. Ik vind het een heel fijn formaat, omdat het makkelijk in mijn tas past en niet zo zwaar is. Ook zit er achterin een vakje voor ... geen idee, maar er zit een vakje.

Happy Things en een lijst met films die ik nog wil zien.

Ik doe een module Work Psychology als extra vak. Een boek van 700 bladzijden in het Engels, zonder begeleiding. Best pittig, maar het maken van een samenvatting tijdens het doorlezen helpt me heel goed.



Ik maak bijna elke dag een to do lijstje. Ik vind het fijn om op die manier overzicht te hebben wat ik allemaal moet doen. In tijden van schoolstress helpt het ook heel erg, omdat ik meestal tot de conclusie kom dat het allemaal wel meevalt. 

Ik hou ook bij welke films ik heb gezien en welke boeken ik heb gelezen. Op dit moment staat de filmteller op 5 en de boekenteller op 3. 

Mijn blogideetjes van het moment. Als jullie ook nog iets leuks weten: Laat het weten in de comments!

Een aantekening over mijn PWS. Ik ga het waarschijnlijk doen over de invloed van reclame op blogs (zoals reviews etc) in vergelijking met reclame op TV (zoals make-up of deodorant reclame). Ik moet het nog wel even verder uitwerken, maar het idee is er (met dank aan Laura).

En dan als laatste: De cijfers uit mijn toetsweek. Ik ben helemaal niet tevreden en heb ook een week lang flink gebaald. De oranje gemarkeerde vakken zijn de cijfers waar ik echt tevreden mee ben, en verder zijn het allemaal van die 'mwah' cijfers. Ik ga er in de derde periode weer vol tegenaan, en ga in de volgende toetsweek de 'Pomodoro methode' NIET meer gebruiken met leren. Ik denk dat dat vooral nadelig is geweest op mijn cijfers.

Heb jij ook zo'n notitieboekje? 



nRelate Posts and Homepage