2/19/2013

Review - Rimmel BB-Cream




De eer om mijn eerste BB Cream te zijn ging naar die van Rimmel. BB Cream is de laatste tijd een berucht en beroemd product, waarover heel veel reviews zijn verschenen, van verschillende merken en soorten. Ik heb de Rimmel versie, in de kleur 'Light'. Rimmel London kwam een tijdje geleden met een 'superkrachtige, 9-in-1 BB Cream!

Deze nieuwe, superkrachtige 9-in-1 BB Cream van Rimmel redt jouw dag en geeft je een buitengewoon gladde huid die bij jou past. Maar wat maakt deze mysterieuze nieuwe held nu eigenlijk zo bijzonder? BB Cream is een beauty balm, make-up en huidverzorging in één. Een geheime formule geeft negen ongelofelijke superkrachten in één tube. Deze formule verzorgt de huid, hydrateert, maakt poriën minder zichtbaar en staat als een echte held altijd klaar om je huid te beschermen. Maar hij heeft nog meer superkrachten. Rimmel’s BB Cream weet op buitengewone wijze puistjes te verbergen en de huid volledig glad, mat en helder te maken! Dankzij de 9 buitengewone superkrachten is Rimmel’s BB Cream dus het nieuwe geheime wapen voor je huid!
De Rimmel BB Cream is verkrijgbaar in twee soorten. 'Light', de kleur die ik heb, en 'Medium/Dark'. Ik koos met mijn lichte huid uiteraard voor de lichtste soort.

Ik vind de verpakking van de Cream gewoon leuk! Het is strak, duidelijk en zonder poespas. Ik zou hem niet laten liggen om de verpakking, en hij zou me wel opvallen in de winkel. De tube bevat 30 ml, wat genoeg is voor een redelijk lang gebruik. Ook heeft het gewoon een schroefdop, met een klein gaatje, zodat de Cream makkelijk te doseren is.

Om het resultaat te zien kunnen we het beste eerst naar de foto's gaan kijken!

























Mijn hand met een streepje stift, zodat je kunt zien hoe goed hij dekt. 






















Hieronder zie je de foto van mijn gezicht ZONDER make-up/BB Cream. Ik heb een rode huid, met hier en daar een puistje.














De BB Cream haalt niet al het rood uit mijn gezicht, waar ik eerlijk gezegd wel blij om was. Het is misschien niet altijd even mooi om een rode huid te hebben, maar het hoort wel bij me. Ik was bang dat het effect té onnatuurlijk zou zijn. Wel dekt de BB Cream goed genoeg naar mijn mening. Op de foto komt het misschien minder duidelijk over dan in het echt, maar mijn huid is een stuk egaler geworden door het product. Ook zijn de puistjes voor een groot deel gecamoufleerd.

Op de eind foto zie je het misschien nog wel het beste. Mijn huid heeft geen kleurverschil meer, zoals ik normaal heb. Normaal zijn mijn wangen veel roder dan de rest van mijn gezicht, en met het gebruik van de BB Cream is dat weg. Ik ben tevreden met het resultaat. Ik geloof wel dat voor mensen die echt op zoek zijn naar een ontzettend dekken de BB Cream, deze niet geschikt is. Als je op zoek bent naar een BB Cream die het kleurverschil in je gezicht minder maakt en die puistjes camoufleerd, dan is deze geschikt voor je.

Ook blijft de crème goed een dagje zitten. Ik voel wel dat als ik een lange schooldag heb en op het moment een puistjes-gevoelige huid heb, dat na een tijdje rond mijn neus een beetje trekkend begint te voelen. Na een paar keer gebruik was dat niet meer zo, dus misschien moest mijn huid ook wel wennen aan het gebruik van gezichtsmake-up!

Nog even op een rijtje:
Voordelen: Kleurverschil verminderen, verpakking, dosering, houdbaarheid.
Nadelen: Trekkerig gevoel na lange dag, niet volledig dekkend.

De BB Cream van Rimmel is op veel plekken verkrijgbaar en kost €9,49.

Welke BB Cream gebruik jij?

nRelate Posts and Homepage