3/22/2013

Bourjois 150 jaar - swatches 1938 en 1995

Bourjois bestaat 150 jaar, en dat moet gevierd worden! Voor deze speciale gelegenheid brachten ze 15 kleuren mini-nagellak uit, die horen bij 15 verschillende belangrijke data in de geschiedenis van Bourjois. Ik ontving twee roze '1938'en '1995'. De laatste is toevallig ook mijn geboortejaar. Deze twee kleine nagellakjes brachten me ook weer terug in 'nagellak-land'. De laatste keer dat ik nagellak droeg was in januari, maar na het swatchen van deze lakjes snapte ik ineens weer waarom ik het altijd zo leuk vond om nagellak te dragen!




1938 'Mais Oui': De geur 'Mais Oui', vrouwelijk en elegant, markeert het begin van de liefdesgeschiedenis tussen Bourjois en de kleur roze. 




1938 is een licht roze kleurtje met glittertjes erin. Hij is niet volledig dekkend, waardoor het witte randje van de nagel nog een beetje zichtbaar is. Wel vind ik het echt een lief kleurtje. Subtiel, maar erg lente-achtig!
1995 'Grains de beauté': Het assortiment Grains de Beauté-douchegels komt de badkamers opvrolijken. 























1995 lijkt in het eerste opzicht misschien erg op 1938, maar het is toch wel anders. De teint van deze kleur is donkerder, hij dekt veel beter en heeft een paarse shimmer als finish. Deze vind ik het mooist van de twee, en heb ik meteen opgehouden na het swatchen. Ik kan niet stoppen met naar mijn nagels kijken!

Ik vind het erg leuk dat Bourjois deze collectie heeft uitgebracht. Het is leuk om te weten naar welke gebeurtenis de kleuren zijn 'vernoemd', en de potjes zijn lekker klein en makkelijk mee te nemen (als je dat wil). Ik hoorde erg verschillende verhalen over de manier van lakken van de kleine potjes, maar ik ben er erg tevreden over. Het lakt makkelijk en snel, en ook drogen de kleurtjes snel genoeg. Ja, ik ben tevreden.

Heb jij een nagellak uit deze collectie in huis? 














(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage