3/17/2013

CD Wishlist!

Eerst even dit: Dinsdag begint de toetsweek, waarvoor ik veel aan het leren ben. Ik was gister redelijk laat klaar met leren, waardoor ik geen tijd meer had om een 'groot' artikel te maken. Ik weet nog niet of het gaat lukken om voor dinsdag en vrijdag iets online te krijgen, maar ik doe mijn best! 

Ik hou van CD's! Ik vind het leuk om ze in mijn CD-speler te doen en lekker een uurtje te kunnen luisteren zonder afgeleid te worden door het computerscherm, het kiezen van een nieuw liedje of een videoclip. Het leuke van CD's vind ik ook dat er vaak een songtekstenboekje bij zit, waardoor ik lekker kan meezingen. Geïnspireerd door het artikel van Josephine over háár wishlist, besloot ik er zelf ook eentje te maken. Ik heb namelijk nog een hele lijst met CD's die ik graag wil hebben! Op dit moment ben ik ook druk aan het sparen voor de zomervakantie, maar als ik over een tijdje genoeg gespaard heb kan ik weer los.



































The Cab - Whisper War
Ik kwam via Josephine al achter Hot Chelle Rae, dat ik erg leuk vind, maar laatst stuurde ze me een andere band: 'The Cab'. Ik begon het te luisteren en vond het zó leuk, dat ik alle nummers op mijn iPod zette. Tijdens het leren vind ik het heerlijke, energieke muziek, maar ik kan er ook lekker bij ontspannen als ik dat wil. Whisper War vind ik een leuker album dan 'Symphony Soldier', omdat deze nummers een stuk vrolijker zijn.

Pink - The Truth Of Love
Ik vind Pink heel leuk en vrolijk! In de eerste klas kopieerde Floor de CD 'Funhouse' voor me, die ik erg vaak heb geluisterd. Ook dit album staat vaak op in mijn Spotify, en ik vind het erg leuk.

Rihanna - Unapologetic
Rihanna is mijn held. Ik heb vier albums van haar thuis liggen, die ik allemaal vaak geluisterd heb. De laatste tijd was ik iets minder fan van haar, maar toen ze het nummer 'Stay' uitbracht met Mikky Ekko, was ik opnieuw verkocht. Ik vind haar muziek leuk! Ik heb dit album nog niet kunnen vinden in Spotify, dus eigenlijk ken ik bijna geen nummer ervan, maar toch wil ik het hebben.

Justin Timberlake - The 20/20 Experience
Op Twitter zag ik verschillende enthousiaste tweets voorbij komen over het nieuwe album van Justin Timberlake, dus besloot ik het ook eens te gaan luisteren. Alle nummer zijn vrolijk en hip, en duren ook nog eens lekker lang. Twee nummers van het album duren zelfs 8 minuten! Wauw, go Justin.

The Kooks - Inside in the inside out
Tweet @MarjoleinZoet: 'I KNOW, SHE KNOWS THAT I'M NOT FOND OF ASKING! '
Wat een heerlijke muziek is de muziek van The Kooks eigenlijk! Ik vond het een paar jaar geleden helemaal geweldig, luisterde het daarna een hele tijd niet meer, maar nu ik de lente/zomer weer in mijn bol krijg komen er ook veel nummers van deze band in mijn favoriete lijstje voor. Ik wil deze CD zo graag! Er zijn nog wel andere CD's van hun, maar ik wil 'Inside in the inside out', omdat daar Naive, Seaside, Ooh La en She Moves In Her Own Way op staan.

Macklemore & Ryan Lewis
Jullie kennen vast allemaal het nummer 'Thrift Shop' van Macklemore & Ryan Lewis? Ik vind het een geweldig nummer. Het is fijn om op hard te lopen en om gewoon zo af en toe even te luisteren. Ik kwam erachter dat ze nog veel meer leuke nummers hebben, dus heb ik deze CD ook op mijn Wishlist gezet.

Will and the people - Friends & Will and the people
Ik wil twee de CD's van Will and the people! Ik word altijd vrolijk van ze, en ook is hun muziek gewoon erg goed. Ik kan echt van ze genieten. Zielig detail: Ze waren afgelopen jaar op het bevrijdingsfestival in Groningen, maar Floor en ik besloten hun act te skippen omdat we ze niet kenden. De dag daarna was ik fan... Arme ik?

The Script - Science & Faith
Ook het tweede album van The Script moet ik natuurlijk nog in mijn bezit hebben, nadat ik hun concert bezocht met Soesja in januari. Ik vind ze nog steeds geweldig, en ook dit album is leuk.

Dat was nog een beste lijst vind ik zelf. Zoals je kunt lezen is het voor mij erg belangrijk dat muziek vrolijk is! Ik word er zelf ook vrolijk van en krijg er energie van, dus dat is goed. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik deze CD's nooit allemaal (tegelijk) ga kopen, want dan is mijn geld meer dan op. Maar dromen mag, toch?

Welke albums staan er op jouw wishlist? 












(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage