3/02/2013

Fotografie - ABC-project #2

Dit jaar heb ik besloten om mee te doen aan het ABC fotografie project. De bedoeling hierbij is dat ik bij elke letter van het alfabet een zelfportret fotografeer. Elke maand plaats ik een post met daarin de twee foto's die ik die maand gemaakt heb. Deze keer zie je C en D.

C - Chaotisch


Bij de C koos ik voor 'chaotisch'. Ik had ook nog ideeën zoals 'Canon' en 'creatief', maar bij chaotisch had ik meteen een heel beeld in mijn hoofd. Ik ben vrij chaotisch van mezelf. Ik ruim de rotzooi die ik maak niet uit mezelf op en ik laat allemaal rommel ronslingeren in bijvoorbeeld mijn kamer. Toen ik deze foto aan Marjolein liet zien voor advies, zei ze dat ze niet wist waar ze moest kijken in deze foto. Kijk, dat was nou precies de bedoeling!
Het was een heel werk om deze foto te krijgen zoals hij was. Ik gooide allemaal papier in het rond, maar vaak gooide ik het papier net te laat of te vroeg omhoog, waardoor ik denk ik wel honderden foto's gemaakt heb. Vervolgens ging ik bewerken. Ik paste het contrast en de verzadiging een beetje aan in Lightroom, en vervolgens photoshopte ik wat extra papieren in het beeld om de compositie wat te verbeteren. Uiteindelijk ben ik tevreden met deze foto. De papieren voor mijn hoofd stralen nog net een beetje dat extra chaos in mijn kop uit.


D - Dame



De letter D. De letter van dochter, diva, diner, dagdromen, maar ook dame. Ja, met
'dame' kon ik wel iets. Persoonlijk ben ik helemaal geen dame. Ik praat plat, kleed me niet chique... Daarom was het juist zo leuk om me op te tutten voor deze foto's! Ik haalde mijn drie jaar oude galajurkje uit de kast, deed een parelketting om, een bloem in mijn haar en rode lipstick op. Dat resulteerde in veertig foto's, waar ik dus één uit moest kiezen.
Dat vond ik veel te moeilijk, dus koos ik er met behulp van Marjolein drie, die ik ook nog in verschillende collages heb verwerkt. Welke vinden jullie het mooist? Persoonlijk ben ik erg blij met de bewerking en de belichting. Ik merk dat ik daar de laatste tijd veel meer op let, en wat zich dus ook resulteert in technisch betere foto's. Ook fotografeer ik steeds meer in de M-stand, waar ik alles zelf in kan stellen. Zo kan ik helemaal zelf bepalen hoe mijn foto wordt!

Wat vind jij van deze foto's?












(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage