3/24/2013

Let's get healthy!

Wauw, dit is echt de eerste keer dat ik na 21 uur nog een blogspost schrijf voor de volgende dag. Normaal maak ik het altijd iets ruimer van te voren, maar eigenlijk was ik (alweer) van plan om niks online te zetten voor vandaag. Ik moest leren, weet je wel? Maar na het werken en eten ben ik toch maar naar boven gevlucht om nog even iets te schrijven. Namelijk: 'Let's get healthy'. Ik ben namelijk vet goed bezig op het gebied van gezond doen. Wanna know why? 




















30 day shred: 
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de 30 day shred volledig langs je heen is gegaan. Mocht dat wel zo zijn: Dit is een workout-challenge van 30 dagen, met als begeleider Jillian Michaels. De workout bestaat uit drie levels, waarbij je je eigenlijk al je spieren traint en ook aan je conditie werkt door middel van cardio. En raad eens? Ook ik ben er mee begonnen! Eerst leek het me werkelijk waar een hel, maar ik kon niet ontkennen dat ik ook nieuwsgierig begon te worden. Dus ik begon. Het kost een halfuurtje per dag en door de afwisseling gaat dat echt snel. Ik ben nu al op 6/30, en vandaag ga ik de 7e keer doen van level 1! Vrijdag had ik even een lui dipje, maar ik ben blij dat ik toch ben doorgegaan en niet, wat erg verleidelijk was, op de bank ben gaan zitten met een reep chocola. En: Nog maar 24 dagen te gaan, joh.



Tumblr_m3udcpgkwz1ro6sw8o1_500_large

Meer water drinken:
Ik vind water eigenlijk best lekker, en ik voel me altijd gezond als ik een glas leegdrink. Op de radio (Qmusic) hoorde ik dat er een App bestaat genaamd 'Water your body'. Op deze app kun je bijhouden hoeveel water je drinkt. Er komen uiteindelijk allemaal leuke grafiekjes te staan en ook kun je instellen dat er reminders komen. Ik heb weinig zin om als een gestoorde gek heel erg bij te gaan houden wat ik heb gedronken, maar ik moet zeggen dat als ik af en toe even aan klik hoe groot mijn glas water was dat ik gedronken heb, en kan zien hoe veel procent van mijn dagelijkse aanbevolen hoeveelheid (bij mijn gewicht is dit 2097 ml) ik al gehad heb, ik toch gemotiveerd raak om deze 2097 ml te halen. Noem me gestoord, maar water is gezond! Je krijgt er meer energie van, het zorgt voor een mooie huid, het zorgt voor meer concentratie, het is ook goed voor je nagels en ga zo maar door.

En gezonder eten:
Ik wil niet minder eten, want ik hou nou eenmaal van eten. Dus probeer ik af en toe iets gezonder te eten. Bijvoorbeeld: ei-banaan pannenkoeken in plaats van American Pancakes, een appel in plaats van 3978123 koekjes, groene thee in plaats van zwarte thee. Dat soort dingen. Hieronder even een paar ontzettend motiverende plaatjes van lekker gezond eten!

Tumblr_mh8cumsked1ri8outo1_500_large

090313_1_large

Ovovov_large

Maar vergeet vooral niet lekker te genieten:

Tumblr_mk4s5127e61rbefomo1_500_large
















(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage