3/01/2013

Recycle your magazines!

Misschien ken je het wel. Ergens in een hoekje ligt een grote stapel tijdschriften, te wachten tot ze voor een tweede keer gelezen worden. Die tweede keer komt niet, maar toch blijft het zonde om ze zomaar weg te doen. Ik heb dat probleem. Op mijn kamer ligt heel mooi voor de sier een berg Elle's, Cosmogirls, Glamours etc. die ik nooit voor een tweede keer ga lezen. De Elle vind ik zo luxe, dat ik er niet erg in durf te knippen. Toch wil ik er iets mee doen, dus ging ik op Pinterest op zoek naar inspirerende plaatjes met leuke dingen, gemaakt van oude tijdschriften.




Origami Paper Bow
Ik zag op Pinterest een plaatje van een strikje, gemaakt van papier. Je kunt dat natuurlijk ook perfect met tijdschriftenpapier doen! Zelfs beter denk ik. Ik maakte zelf ook een strikje met een gekleurd vel papier, en na het proberen van verschillende filmpjes kwam ik op bovenstaand filmpje. Het is anders dan het strikje dat ik tegenkwam op Pinterest, maar die tutorial kon ik niet begrijpen! Ik denk dat een strikje van een tijdschrift erg leuk is op een kadootje. Schrik trouwens niet van de bijzondere, zwijgende japanner die het filmpje heeft gemaakt.








Ik maakte het niet met een tijdschrift vel, want ik moest even oefenen en was bang dat ik allemaal papiertjes zou verpesten. De volgende keer ga ik het wel doen! Ik heb het strikje na het maken van de foto trouwens nog een beetje versierd met Wasi tape en stipjes van stift.

Envelopjes
Jullie weten natuurlijk dat ik aan een Post Project doe. Ik vind dat er om het pakketje ook een leuke enveloppe moet zitten. Dat is tenslotte de eerste indruk van de brief. Ik maak vaak enveloppen van een vel uit een tijdschrift. Hieronder een aantal (oude) foto's!




















Het maken van de envelopjes is heel simpel. Vouw het vel (bijna) dubbel en vouw de randen naar binnen, zodat het gesloten is. Misschien klinkt de uitleg niet heel logisch, maar als je het voor je hebt liggen, gaat het vast lukken.

Overige inspiratie



Ik heb na een halfuurtje Pinterest afscrollen heel wat inspiratie opgedaan. Ik hoop dat jullie op de een of andere manier iets aan dit artikel gehad hebben en zelf nu ook aan de slag gaan!

Wat doe jij met je oude tijdschriften? 













(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage