3/11/2013

Review - Arganolie van Arganwinkel.nl

Een tijdje geleden kreeg ik van Arganwinkel.nl een flacon arganolie opgestuurd. Ik denk dat jullie inmiddels wel van deze olie gehoord hebben: hij wordt gehypet in heel beautyland. In Marokko, waar de olie oorspronkelijk vandaan komt, kennen ze al heel lang de werking ervan. In arganolie zit een hoog gehalte vitamine E en onverzadigde vetzuren die schimmels en bacteriën tegenwerken. Het kan zorgen voor mooie, sterke nagels en nagelriemen, maar het zou ook je huid en haar verzorgen. Een multifunctioneel product dus!
Ik heb voor jullie de arganolie getest en schrijf in deze review wat ik er van vind.









Ik zal zoals altijd beginnen met de verpakking van het product. Ik kreeg de olie opgestuurd in een mooie houten doos met daarin snippers om de flacon te beschermen. Het zag er heel chic uit en het was een feestje om uit te pakken! De flacon zelf is van glas en voelt daarom luxe aan. Verder is hij vrij simpel met de zwarte letters erop. Het is een pompflacon, waardoor ik makkelijk één pompje olie kan pakken. Slim, want één pompje is vaak genoeg.


Over naar de werking van de olie. Zoals ik net al vertelde zijn er verschillende doeleinden waar je de olie voor kunt gebruiken, dus die ik heb ik ook allemaal getest.
Ik begon met mijn handen insmeren met de olie. Ik rook gelijk een soort nootachtige geur, niet lekker, maar ook niet vervelend. Één pompje is genoeg voor allebei mijn handen, plus nagels. Ik merkte gelijk dat de olie wel vettig aanvoelde, en dat het wel een tijdje duurde voordat dit vettige gevoel weer weg was. Ik vind het nooit zo fijn als ik lang moet wachten voor ik weer iets kan doen, dit vond ik dus wel een minpuntje. Toen het eenmaal helemaal ingetrokken was, voelden m'n handen wel zacht, en m'n nagels glansden gezond. Het zou ook moeten zorgen voor sterkere nagels, maar aangezien ik die al had merkte ik op dat gebied niet echt verschil. Eigenlijk geldt dit ook allemaal voor als ik de olie op bijvoorbeeld m'n gezicht gebruik: het voelt lang vet, maar daarna is m'n huid wel gewoon zacht.


Op naar het volgende onderdeel: haar. Ik was eerst een beetje bang om het te gebruiken omdat de olie zo vettig was, dus ik deed zuinig aan en bracht de olie alleen aan op m'n natte haarpunten. Droog durfde ik het eerst niet te gebruiken, in de verwachting dat m'n haar instant vet zou worden. De volgende dag ging ik het resultaat beoordelen, maar eerlijk gezegd vond ik niet veel anders aan mijn haar dan normaal. Met mijn krullencrème bereikte ik meer resultaat. Toen ging ik er toch maar voor om de olie op mijn droge haar aan te brengen. Ik gebruikte één pompje. In de eerste instantie voelde m'n haar best vet aan, maar toen ik even wachtte tot het ingetrokken was, werd het al een stuk minder. M'n haar glanst wel, maar niet meer dan normaal. Ik bereik niet echt het resultaat wat ik zou willen met deze olie. Arganolie is natuurlijk geen stylingproduct, maar met mijn krullen zoek ik gewoon iets wat mijn krullen in bedwang houdt, en niet iets wat mijn haar laat glanzen. Het langetermijn effect, gezonder haar, heb ik nog niet kunnen testen.


Conclusie: arganolie is fijn, maar alleen als je wat probleempjes hebt met bijvoorbeeld je nagels, huid of haar. Ik heb op dit moment niet echt ergens last van, en daarom denk ik dat ik niet echt verschil merk. Ik zou dit product je aanraden als je stijl, droog haar hebt, zwakke nagels of een droge huid.

Gebruik jij al arganolie? Zo ja, wat vind jij ervan?

Het product in deze review is ons opgestuurd om uit te testen.
Wij blijven echter altijd bij onze eigen mening en zijn 100% eerlijk!












  (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage