3/18/2013

Review - Bourjois Healthy Mix foundation

Yes, it's true: ik ga vandaag een foundation voor jullie reviewen. Ik gebruik normaal nooit foundation, dus dit gaat nog spannend worden. Het exemplaar wat ik op mijn gezicht ga smeren is de Bourjois Healthy Mix foundation. Deze foundation bestond al, maar nu is hij vernieuwd: hij is in een nieuw jasje gestoken, en bovendien is de formule ook verbeterd. De foundation is rijk aan fruitextracten die zorgen voor helderheid, hydratatie, en voor bescherming van de 'jeugdigheid'. Bovendien zou hij mijn huid moeiteloos egaliseren en corrigeert hij imperfecties, zonder dat het teveel wordt. Ik moet zeggen dat ik in het begin altijd sceptisch ben door al deze beloftes, want dan kan het alleen maar meevallen, toch? Ik was benieuwd wat deze foundation voor mij zou doen!




Ik zal zoals altijd beginnen met wat ik van de verpakking vind. Ook de verpakking is nieuw, volgens Bourjois. De flacon is van glas, en bovendien heeft hij een pompsysteem, waardoor het makkelijk is om de foundation eruit te krijgen. Op de flacon staan glanzende, zilveren letters. Heel mooi en classy! Ik vind de verpakking in ieder geval al geslaagd.


Ik kreeg eerst de kleur 54 Beige opgestuurd, maar ik wist gewoon dat die sowieso te donker zou zijn voor mijn lichte huidje. Daarna ontving ik de lichtste kleur die ze nog op voorraad hadden, 52 Vanille. Er is nog één lichtere kleur, 51 Vanille Clair, die waarschijnlijk het beste bij mijn huid past, maar voor nu lukt het ook  vast om deze te testen.


Op de foto hierboven is de foundation helemaal in mijn huid geblend. Je ziet duidelijk een donkere zweem over mijn hand, dus ik was erg benieuwd hoe hij op mijn gezicht uit zou pakken. Ik kon hier al wel bepalen dat de foundation lekker fris en licht voelde tijdens het aanbrengen, en dat hij ook niet te dik of te dun was. Hij bracht zacht en soepel aan.


Op deze foto zie je me zonder make-up. Ik maakte deze foto vroeg in de ochtend, dus ik zag er nog een beetje slaperig uit, hihi. Ik heb geen probleemhuid met puistjes of iets dergelijks, maar op dit moment heb ik wel last van een droog voorhoofd en neus. Ook zijn mijn neus en wangen altijd wat roder dan de rest van mijn gezicht.


Hier heb ik alvast wat stipjes foundation aangebracht op m'n gezicht. Het viel me op dat de foundation vrij geel was, ging dit wel werken?


Op deze foto's heb ik de foundation zo goed mogelijk verdeeld over m'n gezicht. Ik heb geen kwasten voor foundation, dus ik moest het met m'n handen doen. Ik wist het nog vrij egaal te krijgen, alleen bij de droge stukjes hoopte het soms wat op. Zoals je ziet is deze foundation inderdaad te donker voor me, maar ik vond dat het nog best meeviel: in de eerste instantie dacht ik dat ik eruit zou zien als Snooki.

Na het aanbrengen van de foundation voelden mijn 'gewone zones' fijn zacht aan, eigenlijk zoals mijn huid normaal ook voelt. Helaas accentueerde de foundation mijn droge velletje wel, maar dat zou elke foundation denk ik doen. De dekking vind ik vrij goed, ik denk dat hij middelmatig dekt (aangezien ik nooit foundation gebruik!). M'n huid ziet er gezond uit, I like!



Hier heb ik mijn gewone make-uploop aangebracht. Zoals je ziet valt het op de foto bijna niet op dat deze foundation een tintje te donker is, maar in het echt zie je toch wel duidelijk een kleurverschil met m'n nek. M'n huid ziet er vrij egaal uit, behalve op m'n neus en voorhoofd. Ook voelt hij zacht aan en blijft hij, voor zover ik kan beoordelen, goed zitten gedurende de dag. Het voelt heel licht en fris aan, alsof ik geen foundation draag. Wel zo fijn, want ik hou niet van een pannekoek op m'n hoofd! Bovendien ruikt de foundation ook lekker, een beetje fruitig. Een fijne geur. De prijs zit een beetje in de middenmoot: het is niet goedkoop, maar ook niet heel duur voor zo'n goede foundation.

Ik zou je deze foundation in het algemeen aanraden als je een lichte, frisse foundation zoekt, die heel natuurlijk dekt en lang blijft zitten.

De Bourjois Healthy Mix foundation is te koop bij o.a. Etos en DA voor €14,95.

Dit product is ons opgestuurd ter review.
Dit heeft echter geen enkele invloed op onze 
mening en we blijven altijd 100% eerlijk!












 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage