4/20/2013

Fotografie - ABC-project #3

Dit jaar heb ik besloten om mee te doen aan het ABC fotografie project. De bedoeling hierbij is dat ik bij elke letter van het alfabet een zelfportret fotografeer. Elke maand plaats ik een post met daarin de twee foto's die ik die maand gemaakt heb. Deze keer zie je E en F. Ik ben per ongeluk een beetje te laat geweest met de F waardoor ik een beetje achter loop, maar dat hoop ik in de meivakantie allemaal weer in te halen. 

E - Engeland



Ik hou ontzettend van Engeland, hoewel ik er nog nooit officieel geweest ben. Van de zomer komt daar hopelijk verandering in! Dan ga ik met mijn Cambridge klas naar Londen toe voor vijf dagen. Bij de E dacht ik dus onmiddelijk aan Engeland. Ik besloot om aardig wat gebruik te gaan maken van photoshop, want ik kan natuurlijk niet zomaar naar Engeland op en neer. Ik zocht een mooie afbeelding van de Union Jack (natuurlijk niet de officiƫle vlag van het land zelf), een van de Big Ben en een dubbeldekker bus bij elkaar. Zelf deed ik mijn bolhoedje op en vermomde ik mezelf met een snor tot een echte Engelsman. Ik deed de flitser er bij aan voor een even belichting en klik - daar was de foto. Alles met photoshop in elkaar plakken en klaar is kees! Ik vind hem uiteindelijk leuk geworden, het is toch wel heel iets anders dan ik normaal doe.


F - Floor




Deze lag voor de hand, vond je ook niet? Bij de F wilde ik graag Floor doen. Gewoon, als mezelf. Geen tierelantijntjes, retoucheren of extreme make-up, gewoon me. Ik fotografeerde voor mijn bekende raam, waar ik eigenlijk altijd foto's voor het blog maak. Daar heb ik een mooie even belichting. Verder deed ik natuurlijk mijn bril op, want die past bij mij. Ik geef toe dat ik hem meestal af doe bij zelfportretten, maar daarom vond ik het juist zo goed om hem nu wel een keer op te doen. Het ging om puur mij, en deze foto is dat inderdaad geworden. Ik kon niet kiezen tussen kleur of zwart-wit, dus deed ik allebei. Wat vind jij, welke foto spreekt jou het meest aan?

De volgende keer zie je de G en H, helaas heb ik nog geen idee wat ik daarmee aan moet...
Wat vind jij van deze foto's?

nRelate Posts and Homepage