4/15/2013

Lipstick Mash-Up Review: Catrice, Rimmel en Sleek

Zoals jullie in mijn birthday haul filmpje konden zien, heb ik voor mijn verjaardag maar liefst drie lipsticks gekregen. Zelf kocht ik er twee van cadeaubonnen die ik had gekregen, en één kreeg ik van Marjolein. Ik besloot om ze allemaal in één keer te reviewen, voor het gemak. Ik heb het over de lipsticks 'Hey Nude' van Catrice, '101' van Rimmel (Kate Matte Finish) en 'Papaya Punch' van Sleek. Stuk voor stuk hele leuke kleurtjes! Kijk je mee naar de review en swatches?




Ik begin met de lichtste kleur van het stel: 'Hey Nude' van Catrice. In het filmpje vertelde ik ook al dat ik de naam heel erg leuk vond als Beatles-fan, want Hey Nude is natuurlijk gebaseerd op het liedje Hey Jude.



Ik hoorde dat dit een 'nieuwe' lipstick in het assortiment van Catrice is. Ze hadden geloof ik al twee nude kleuren, en daar is 'Hey Nude' nog bij gekomen. Ik zou de kleur omschrijven als een wat koelere nude met roze erin. De andere twee lipsticks waren geloof ik veel geler, dus ik ben heel blij dat ze nu ook zo'n tint met een roze ondertoon hebben toegevoegd.
De verpakking is zoals we van Catrice gewend zijn, glanzend zwart met 'Catrice' in de lipstick gedrukt. De geur is ook prima, een beetje zoetig maar niet overheersend.


Dan Sleek's 'Payapa Punch', de kleur die ik van Marjolein cadeau kreeg. Dit is heel andere koek dan 'Hey Nude': waar die lekker onopvallend is, is deze juist het tegenovergestelde daarvan! Dit is namelijk een bijna neon koraalkleur, en laat ik daar toevallig heel erg van houden.



De lipstick is heel mini, echt schattig. Gelukkig houdt hij nog wel fijn vast, anders was dat een minpuntje geweest. De verpakking is mooi mat met glanzende letters erop, net zoals de palettes eigenlijk. Zoals je misschien wel kunt zien is de lipstick mat, dus ik was erg benieuwd of hij stroef zou smeren of uitdrogend zou zijn. Dat lezen jullie straks!


De laatste lipstick die ik vandaag ga reviewen is kleur '101' van de Kate lijn van Rimmel. Ook deze kleur is mat, en is een mooie, neutrale roze. Zo één had ik nog niet in mijn collectie! De verpakking is matrood, met Kate in zwarte letters erop gedrukt. Natuurlijk kon het bekende Rimmel kroontje ook niet ontbreken. De geur van deze lipstick vind ik wat minder, hij ruikt heel erg zoet naar snoep, iets te erg naar mijn mening.



Alle drie de lipsticks geswatched. Links zie je 'Hey Nude', dan 'Papaya Punch' en als laatste '101'. Zoals je ziet zijn ze stuk voor stuk goed gepigmenteerd, ze geven goed kleur af.


Hierboven heb ik 'Hey Nude' opgedaan. Ik merk heel erg met nude kleuren dat ik moet wennen aan hoe ze me staan, omdat ik hele gepigmenteerde lippen heb van mezelf. Ik zie er dus gauw al een beetje ziekjes uit met een nude lipstick op. Ook hier vind ik dat weer een beetje het geval, maar als ik de lipstick op dep is dat al veel minder.
'Hey Nude' smeert fijn en voelt zacht aan op m'n lippen. Dat hij zo glad is maakt wel dat hij het niet heel lang uithoud, maar alsnog blijft hij er ongeveer twee uur op zitten. Als hij er bijna af is, laat hij een mooie nude waas achter. Mijn lippen blijven zacht gedurende het dragen van deze lipstick, dus dat is zeker een pluspunt!


Hallo, knalkleur! 'Papaya Punch' vind ik een ontzettend gave kleur. Het is een beetje een mix tussen oranje en koraal, en dat is een hele goede combinatie. Deze lipstick is dus mat, en helaas smeert hij daardoor wel wat stroef. Ik krijg hem er gelukkig wel egaal op, en doordat hij mat is blijft hij ook heel goed zitten. Waar ik ook blij mee was, is dat mijn lippen nauwelijks uitdrogen! Dat is zeker een pluspunt. Dit wordt zeker een van mijn favoriete kleuren, ik vind hem prachtig! Deze heeft Marjolein heel goed uitgezocht ;)


Door naar de allerlaatste kleur: die van Rimmel. Deze heeft iets meer kleur dan 'Hey Nude' en dat maakt me al meteen een stuk gezonder ogen. Dit is een hele veilige, maar toch mooie kleur. Ook '101' is mat, wat hem nog neutraler maakt. Deze smeert wel fijner dan 'Papaya Punch', en hij blijft ook lekker lang zitten door de matte finish. Dit wordt denk ik één van mijn favoriete kleuren voor school.

Wat vind jij van deze kleuren? En welke is je favoriet?












 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage