4/04/2013

My Birthday Cake - worteltaart met banaan

Afgelopen maandag was ik jarig, en die verjaardag kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder een lekkere birthday cake te bakken! Ik had op internet wat lekkere taartrecepten opgezocht, en vond uiteindelijk op de digitale Allerhande de worteltaart met banaan. Ik heb al een keer eerder worteltaart met Marjolein gebakken en die vond ik toen heerlijk, dus het leek me prima om deze voor m'n verjaardag te maken. Ik vroeg mama om alle ingrediënten in huis te halen en ging aan de slag!





INGREDIËNTEN
  • 4 eieren 
  • 200 g lichtbruine basterdsuiker 
  • 200 ml zonnebloemolie 
  • 250 g zelfrijzend bakmeel 
  • 2 tl gemalen kaneel
  • 1/2 zakje bakpoeder 
  • 300 g winterpeen, fijngeraspt
  • 2 bananen, fijngeprakt
  • 1 bakje walnoten, fijngehakt
  • 25 g boter, op kamertemperatuur
  • 200 g poedersuiker
  • 3 el roomkaas



1. Verwarm de oven voor op 170 °C. Klop met een mixer de eieren, suiker en een mespunt zout tot een schuimige crème. Zet de mixer op de laagste stand en meng de olie erdoor.







2. Zeef het bakmeel, de kaneel en het bakpoeder boven het eimengsel en meng met een houten lepel voorzichtig door elkaar.



4. Voeg de peen, banaan en walnoten toe. Doe het mengsel in de springvormBak ca. 50 min. in de oven en laat afkoelen.





5. Meng met een vork de boter, poedersuiker en roomkaas in een kom tot glazuur. Verdeel de glazuur met de bolle kant van een lepel over de worteltaart.



Geef toe, klaar ziet deze taart er toch overheerlijk uit? Ik moet zeggen dat de taart in het begin er echt uit ziet als prut, maar eenmaal uit de oven is het een prachttaart, en zeker met de glazuur erop. Ik, en veel gasten op m'n verjaardag hebben ervan genoten. Ik maak deze zeker nog een keer!


Zou jij deze taart maken?










  
(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage