4/19/2013

Recept - Witte Chocolademousse

Ben je klaar om het beste toetje te gaan maken én opeten dat je ooit hebt gemaakt en opgegeten? Ja? Mooi!  Dit is namelijk écht heel erg lekker. Toen papa opperde om te gaan kaasfondue-en, vond ik het wel leuk om een lekker toetje te gaan maken. Ik bladerde mijn Albert Heijn 'Altijd iets te vieren' kookboek door en kwam direct tot de conclusie dat ik Witte Chocolademousse met Pure Chocolade wilde maken. Dus deed ik dat, en nu is het leuk en ga ik jullie het recept geven.






















Wat heb je nodig? (4 tot 6 personen) 
- 50 gram pure chocolade
- 150 ml slagroom
- 200 gram witte chocolade
- 2 eieren
- 40 gram suiker
- 100 ml crème fraîche
- 1 eetlepel cacaopoeder (optioneel)




























Wat moet je doen?
1. Hak de pure chocolade heel fijn.
2. Schenk 50 ml slagroom in een vuurvaste kom / pannetje en smelt de slagroom met de witte chocolade au bain-marie. Laat de chocolade niet te warm worden want dan gaat het klonteren. Laat het mengsel iets afkoelen als het gesmolten is.
3. Splits de eieren. Klop met een handmixer de eiwitten met een mespunt zout half stijf. Voeg de suiker toe en klop verder stijf.
4. Roer met een vork of garde de eierdooiers los.
5. Meng de overige slagroom met de crème fraîche stijf.
6. Meng de iets afgekoelde gesmolten witte chocolade met de losgeroerde eidooiers en spatel het stijfgeslagen eiwit erdoor. Schep het roommengsel erdoor en voeg daarna de fijngehakte pure chocolade toe.
7. Schep de mousse in 4 tot 6 bakjes of glazen en zet minimaal 3 uur in de koelkast (langer mag ook)
8. Smullen maar!










Zoals ik aan het begin al zei was dit toetje zó lekker! Ik heb er echt van gesmuld. Als je dit toetje ook gaat maken / hebt gemaakt, zou ik het leuk vinden als je me een foto stuurt via de mail, via Instagram (MarjoleinZoet) of via Twitter! :D



 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage