5/23/2013

Catrice Nailpolish - 'Karl Says Très Chic' + 'Fred Said Red'

Tijdens Hemelvaartkamp maakte ik een tripje naar de Kruidvat om daar een cadeautje voor mama te scoren. Maar toen viel mijn oog op een 1+1 gratis actie bij de Catrice nagellak! Aangezien ik nog wat eurootjes in mijn portemonnee had zitten, nam ik er twee mee: 'Karl Says Très Chic' van de Ultimate Nudes collectie, en 'Fred Said Red', die geloof ik al heel lang in het assortiment zit, maar me tot nu toe nog nooit wat opgevallen. Kijken jullie mee naar de swatches?





'Karl Says Très Chic' is een heel zacht en schattig kleurtje, compleet in tegenstelling tot 'Fred Said Red', wat een felle oranjerood is. Ze zagen er, ondanks ze zo verschillend zijn, er ontzettend leuk uit in het flesje. Ik zal beginnen met de meest draagbare tint van de twee.





Op de foto lijkt hij nog vrij donker en paars, maar in het echt is het meer een oudroze kleur. Het is een creamy kleur, daar hou ik zo van! Dit is gewoon een perfecte kleur voor als je wel nagellak op wilt, maar niet te fel wilt uitpakken. Hij past eigenlijk overal wel bij.



Deze weergeeft de kleur al beter: een prachtig tintje! Hij doet me erg denken aan 'Nude Rose' van Maybelline, hoewel 'Karl Says Très Chic' nog wat donkerder is. Hij lakt fijn, maar af en toe een beetje streperig. Wat me wel opvalt, is dat hij bijna in één laagje lakt! Helemaal top. Hij blijft voor mijn gevoel ook aardig lang zitten, op dit moment, twee dagen nadat ik heb gelakt, zit hij er nog vrijwel perfect op. Ik weet bijna zeker dat dit een nieuw favorietje wordt!




Dan over naar de felle kant van dit artikel: we gaan kijken naar 'Fred Said Red', de oranjerode tint. En ja, het is echt oranjerood, ook al lijkt dat op deze foto niet zo. Hij knalt echt van mijn nagels af, zo mooi. Ook deze nagellak heeft geen glitters of andere poespas, maar heeft wel zo'n gelachtige structuur. Op zich niet erg, maar dat betekent wel dat je altijd een beetje de randjes van je nagels blijft zien.

Ook 'Fred Said Red' lakt fijn, hij glijdt bijna over m'n nagels heen. Wel is hij erg vloeibaar, waardoor je wel secuur te werk moet gaan. Deze lak dekt ongeveer in twee lagen, maar zoals ik al zei, is er dan nog wel het randje van je nagel te zien. Hij blijft eigenlijk net zo lang zitten als 'Karl Says Très Chic', na twee dagen zijn er nog geen imperfecties te zien.

Kortom: weer twee leuke aanwinsten voor mijn nagellakstash! Ik denk dat ik vooral 'Karl Says Très Chic' vaak zal gaan dragen, ik ben helemaal verliefd op die kleur. Maar 'Fred Said Red' zou ik dan weer snel pakken als ik zin heb ik fel, chic en classy.

Deze lakken zijn te koop bij Kruidvat en kosten €2,99 per stuk.



nRelate Posts and Homepage