5/17/2013

DIY - Memory Jar (Verjaardagskado mama)

Gister was mama jarig, en dat viel dus vlak na moederdag. Op moederdag gaf ik samen met Suzanne een blender, maar om het goed te maken dat ze toen niets kreeg wat zelfgemaakt was, knutselde ik een Memory Jar in elkaar, of te wel: briefjes en snoepjes in een glazen pot.






Dit is 'm geworden. Uiteindelijk was het wel een tijdje werk om alle briefjes te verzinnen en te schrijven, maar ik vond het wel heel leuk om te doen. Wat je nodig hebt is een glazen pot (bijvoorbeeld van de Xenos, Action of Blokker), zakjes met hartjessnoepjes, chocolaatjes, net waar degene die je het geeft van houdt en wit papier. O, en een pen/stukje leuk papier zodat je een label kunt maken.




Wat ik heb gedaan is dat ik herinneringen aan mama op de briefjes heb gezet, maar ook eigenschappen die ik grappig en leuk vind. Bijvoorbeeld dat ze altijd mijn fiets leent, dat we elkaars kleren passen en dat we daar en daar samen naar toe gingen. De briefjes gooide ik in de pot, hartjes erbij en klaar!




Het ziet er erg schattig uit en de snoepjes zijn ook nog eens lekker. Ook leuk is dat je niet alle briefjes in één keer kunt lezen, maar door te eten kom je vanzelf alles tegen. Mama was er in ieder geval erg blij mee, en zei zelfs later op de dag nog een keer dat ze het echt leuk vond. Geslaagd dus!

Heb jij wel eens een memory jar gemaakt?


nRelate Posts and Homepage