5/09/2013

Fotografie - 'Clown'

De laatste tijd ben ik weer helemaal op dreef met mijn fotografie, na een ellenlange pauze van inspiratieloosheid. Toen ik begon met het ABC-project ging het al stukken beter. Als ik 'gedwongen' word om te fotograferen doe ik het sneller, niet met minder plezier gelukkig. Voor ckv had ik mezelf ook weer gebonden aan het thema fotografie, en ik had mezelf de taak opgelegd om een serie geïnspireerd op een serie van een bekende fotograaf te maken. Ik wilde out of the box gaan, en dus koos ik voor deze foto van Erwin Olaf. Hij staat bekend om zijn griezelige en aparte foto's, dus hier kon ik me zeker mee uitleven. Marjolein bood zich aan om model te zijn, en zo geschiedde. Ik toverde haar om tot clown en zette haar voor een witte muur. Marjolein kwam steeds beter in haar rol van enge clown en daar zijn deze gave (al zeg ik het zelf) foto's uitgerold.

Ik heb gefotografeerd met de Canon 550D met 50mm f/1.8 lens in de stand Av. Het diafragma stond de hele tijd op f/2.8 en de belichtingscorrectie stond ongeveer één stop hoger. Ik heb de foto's nabewerkt met Lightroom, maar ik heb alleen gesleuteld aan de temperatuur en het contrast, en ik heb de schmink wat egaler laten lijken.


1.


2.

3.

4.

5.

Al met al hadden Marjolein en ik een hele leuke middag, en ik heb ook van haar gehoord dat ze heel erg blij was met het resultaat, net zoals ik. Nu nog de mening van mijn ckv-docent...

Wat vind jij van deze foto's?











  (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage