5/11/2013

New In - Elpees

Voordat ik begin dit artikeltje te schrijven, wil ik mededelen dat we gisteren
het 1000e artikel 
hebben geschreven op Sweethippos. Hello, wat een mijlpaal. Wij zijn trots dat we al zoveel artikelen  hebben gemaakt in drie jaar tijd, en we hopen er nog vele bij te schrijven!

Op dit moment ben ik helemaal into oude muziek. Voor mijn verjaardag kreeg ik een platenspeler van mijn opa, waarop ik alle oude platen van mijn ouders kon afspelen. Er zaten heel veel leuke tussen, maar toch wilde ik meer. Ik ging kijken of ik op internet wat goedkope tweedehands elpees kon vinden, en toen vond ik een mooie site: www.lpwinkel.nl . Ze hadden een heel groot assortiment, met bijna alle muziek die ik leuk vind. Ik bestelde maar liefst vier elpees, gewoon om uit te proberen. Ook kwam mijn moeder nog aanzetten met wat oude elpees die ik nog niet had gespot op zolder, waar ook een aantal leuke tussen zaten. Het leek me leuk deze aan jullie te laten zien, met mijn favoriete nummers van de albums erbij.


Wings - London Town




Ik begin met één van mijn favorieten van mijn nieuwe aanwinsten: 'London Town' van Wings. Deze band bestond voornamelijk uit Paul McCartney (van the Beatles), zijn vrouw Linda en Denny Laine. Het liefste wilde ik 'Band on the Run' scoren, maar helaas hadden ze die niet in de webshop. Ik nam genoegen met deze, en maar goed ook, want wat is dit een ontzettend leuk album! De muziek is heel vrolijk en ik wordt er erg blij van. Mijn favoriete nummer van deze plaat is 'With a Little Luck', dit was geloof ik ook de grootste hit van dit album.

Doe Maar - Skunk & Doris Day en Andere Stukken


'Doris Day en andere Stukken' van Doe Maar kwam uit mijn moeders collectie. Ik ben een vrij groot Doe Maar fan, hun liedjes zijn lekker funky en ze geven me een gevoel van nostalgie, omdat mijn ouders hun liedjes altijd in de auto draaiden. Er staan vrij veel hits van Doe Maar op, zoals 'Is Dit Alles' en de titelsong 'Doris Day'. Het leukste nummer vind ik 'Vergeet Me', deze zing ik graag samen met papa, haha.








Dit leuke neon album is van dezelfde band, 'Skunk' heet 'ie. Het stomme is dat ik deze bestelde bij de webshop, maar het bleek dat mama deze ook in haar collectie had. Ik heb hem nu dus dubbel... Oh well, twee van deze leuke kleurrijke albums in mijn platendoos vind ik helemaal niet erg. Op 'Skunk' staan ook aardig wat hits, vandaar dat ik het ook heel leuk vind om hem te draaien. Ik vond het heel moeilijk om hier een favoriet uit te kiezen, maar op dit moment vind ik denk ik 'Nix voor Jou' (wat een hippe titel) het leukste.

ELO - Discovery & Out of the Blue


Electric Light Orchestra heeft ook al van die leuke vrolijke muziek. 'Out of the Blue' is een dubbel lp en er staat dus extra veel leuks op. Hij was nog in hele goede staat en klinkt perfect. Ook de hoes vind ik ontzettend leuk, heel kleurrijk met dat ruimteschip. Mijn favoriete nummer is denk ik één die jullie wel kennen: 'Mr. Blue Sky'.



.'Discovery', nogmaals van ELO, vond ik in een kraam op het Bevrijdingsfestival in Groningen voor €1,-. Wa-jo. Ik was bang dat hij flink bekrast zou zijn, maar daar was het tegendeel van waar. Hij zag er nog heel goed uit, en het geluid klinkt ook prima. Dit is wel een stuk minder leuk album dan 'Out of the Blue', maar alsnog staat hier wel de hit 'Don't Bring Me Down' op, tevens ook het favoriete nummer van dit album.

John Lennon & Yoko Ono - Double Fantasy


Ik moet toegeven dat ik 'Double Fantasy' van John Lennon en Yoko Ono alleen kocht om de hoes. Ik wilde hem per se hebben, omdat deze hoes ook op de voorkant van mijn agenda staat! Ik durfde het eerst niet aan om deze te luisteren, maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan. Voor het merendeel vond ik het vreselijk, vooral wanneer Yoko zong (haar muziek is helaas niet echt mijn smaak...). De liedjes die John schreef en zong vond ik dat al weer een stuk leuker. Vooral 'Beautiful Boy', dat vind ik het leukste nummer.

Fleetwood Mac - Rumours

Tot slot vond ik in mama's collectie 'Rumours' van Fleetwood Mac, een album wat ik ook al bijna zelf had aangeschaft. Fleetwood Mac hoor je aardig vaak op de radio, waarschijnlijk zou je wel een paar nummers herkennen als je dit album luistert. Ik vind de cover echt heel cool, het is net een kunstwerkje. Ik kon niet één nummer kiezen, dus ik kies er lekker twee: 'Don't Stop' en 'Go Your Own Way'.

 




Luister jij wel eens lp's? Wat vind jij van deze muziek?












 (info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage